Steward
Balogh Boglárka
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2022. május 22. vasárnap
F1

Jön a McLaren–Audi és a Red Bull–Porsche?

A hírek szerint a Volkswagen két motorgyártóval is megérkezik az F1-be, de az Audival ennél mélyebbre is merülhet - 2026-tól kicsit felpezsdülhet a sportág erőforráspiaca.

Egyre erősebbek azok a pletykák, melyek szerint a Volkswagen csoport két gyártóval is beszáll a Formula-1-be, méghozzá motorszállítóként. A tervek szerint az Audi és a Porsche 2026-tól, az új erőforrások érkezésével csatlakozhat a száguldó cirkuszhoz, az pedig már korábban is világossá vált, hogy a VW érdekeit is figyelembe vették a regulák kialakításakor. Hivatalos bejelentés még nem érkezett, de több információ is abba az irányba mutat, hogy ez már csak idő kérdése.

A brit Car Magazine azt írja, hogy az Audi a McLarennel, a Porsche pedig a Red Bull-lal köthet szerződést és szállíthat motort a két istállónak - a gyártók a munka bizonyos részét közösen végeznék el, de a végeredmény eltérő lenne.

Az energiaitalosoknál a látványos és összességében érthetetlen búcsúzkodás ellenére a japán zászlón és a Honda-emblémán kívül minden marad az eddigiek szerint a következő években, ugyan nem Hondának fogják hívni a motorokat, hanem hivatalosan a Red Bull Powertrains gyártja őket, de tulajdonképpen a japánok projektje folytatódik tovább - addig, ameddig a jelenlegi megállapodásuk tart. Amikor azonban ez lejár, a Porsche nagyon szívesen lenne Christian Hornerék partnere, ha pedig a bikák mégis úgy döntenek, hogy nem váltanak, akkor az AlphaTauri lehet a "próbapadjuk", de a magazin szerint a Haas is felmerült.

nana



Az Audi esetében a McLaren a legesélyesebb, hiszen a wokingiak természetesen szeretnének saját motorgyártót, akiknél ők az elsők a sorban, már eredetileg is ezért cserélték le anno a Mercedest a Hondára, ami csúfos kudarccal végződött - azóta együttműködtek már a Renault-val is, most pedig a Mercedeshez tértek vissza, hogy felgyorsítsák a felemelkedésüket. 2026-tól viszont időszerű lehetne újra saját vizekre evezni, amihez az Audi megfelelő megoldást nyújthat.

Amennyiben ez a megegyezés mégsem jön össze, az Audi számára opció lehet a Williams, hiszen Jost Capito már utalt arra, hogy szívesen dolgozna együtt a céggel, ráadásul neki nagyon erős VW-múltja is van, alighanem meg tudna mozgatni egy-két szálat az ügy érdekében. 

A Car Magazine azonban úgy tudja, hogy jelenleg nemcsak az F1-es motorszállításról van szó az Audi-McLaren vonalon, mert a németek szívesen megvennék a wokingiak komplett autós részlegét - ezért sem jelentették még be az F1-es érkezést, ugyanis egyelőre nem végleges minden részlet. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: