A Honda F1-es főnöke, Masashi Yamamoto kiemelte, hogy Max Verstappen teljesen megérdemelten nyerte meg a világbajnoki címet a Red Bull-Hondával, mert ugyan az idényzárón egy hatalmas nagy adag szerencse is kellett a bajnoki elsőség elhódításához vesztett helyzetből, de az évad során előtte Lewis Hamiltonnak többször is óriási mázlija volt és ennek volt köszönhető, hogy egyáltalán ennyire szorosan alakult a végjáték.
A japán szakember három sarkalatos pontból kettőt emelt ki igazán, az imolai piros zászlós megszakítást, ami Hamilton számára rengeteg pontot hozott vissza, illetve a Brit Nagydíjon történt ütközést, amikor is a brit kiütötte holland riválisát az első helyért való csatározásban. Az FIA a hazai pályán versenyző hétszeres világbajnokot látta vétkesnek, de csak olyan mértékű büntetést szabott ki rá, hogy végül aránylag simán így is megnyerhesse a versenyt és a maximális pontot zsebelje be.
„Imolában Lewis nagy hibát követett el, lesodródott a pályáról, megsérült az autója és rengeteg időt veszített el, mire vissza tudott kecmeregni. Amennyiben a normális mederben folyt volna tovább a futam, Hamilton mire visszaért volna a bokszba a sérült autóval, amit még meg is kellett volna javítani, körhátrányban, óriási időbeli lemaradással, jóval tízen kívül térhetett volna csak vissza (és legjobb esetben is csak 2-3 pont megszerzésére maradt volna esélye)” – magyarázta Yamamoto az Autosportweb hasábjain.
„A Bottas és Russell ütközése miatt bevetett piros zászlós megszakítás azonban lehetőséget adott arra, hogy visszatérjen a bokszba és szinte időveszteség nélkül megjavíthassa Hamilton autóját a Mercedes. Az újraindítás után pedig végül egészen a második pozícióig kapaszkodott vissza, tizennyolc pontot megmentve ezzel egy esetleges nullázással szemben.”
„Lewisnak több ízben is nagy szerencséje volt a szezonban, ez egy volt ezek közül. Silverstone pedig a másik, hiába volt ő a hibás, hiába büntették meg, így is megnyerte a versenyt és a maximálisan megszerezhető összes pontot elvitte, alaposan közelebb kerülve ezzel Verstappenhez a pontversenyben. A Brit Nagydíjon történt incidens volt az oka annak, hogy a szezon további részében ennyire szorosan alakult minden.”
„Különböző szektorokban voltunk jobbak mi és más helyeken a Mercedes azon a pályán. Aztán összeütköztek, Max óriási tempóval vágódott a falnak, az autó ripityára tört, elveszítettünk egy remekül működő motort és emiatt az erőforrásokkal kapcsolatos stratégiánkat is át kellett szerveznünk a szezon hátralevő részére” – tette hozzá a Honda-főnök.
Nem sokkal később a Magyar Nagydíjon is szerencséje volt Hamiltonnak, a hátrébbról induló Bottas ugyanis mindkét Red Bullt kiütötte a pályáról és bár Verstappen tovább tudott menni, autója olyan mértékben sérült, hogy annak is örülhetett, hogy 1-2 pontot össze tudott kapargatni vele. Miközben az is Hamilton kezére játszott, hogy a másodikként előtte végző Sebastian Vettelt kizárták az autójában maradt túl kevés üzemanyag miatt, így pozícióját a brit örökölte meg és további extra pontokhoz jutott ezzel.
Ezt némileg kompenzálta a sors Belgiumban, amikor a hatalmas eső miatt gyakorlatilag az időmérő edzés végeredménye alapján határozták meg a futam végső sorrendjét is, mivel rendes versenykört nem is teljesítettek. Ez pedig Verstappennek kedvezett, míg Hamilton csak harmadik lett Russell mögött.