Vitás körülmények között ért véget a 2021-es Formula-1-es világbajnokság: a szezonzáró Abu Dhabi Nagydíj hajrájában a Nicholas Latifi által beküldött biztonsági autós fázis során előbb az az üzenet érkezett, hogy a lekörözöttek nem vehetik vissza a körüket, majd mégis megtehették – de csak az az öt versenyző, aki a két vb-aspiráns, az addig vezető Lewis Hamilton és az SC alatt frissebb gumikra váltó Max Verstappen között volt a pályán. Verstappen aztán a gumielőnyét kihasználva az utolsó körben előzött és ezzel elcsente a vb-címet a brit orra elől.
A versenyirányítás tevékenysége ugyanakkor sokakban keserű érzéseket keltett. Közéjük tartoztak a középmezőny tagjai, akik nem Hamilton és Verstappen között voltak a biztonsági autó mögött, így nem vehették vissza a körüket. Daniel Ricciardo is ebbe a sorba tartozott: „Örülök, hogy nem voltam ennek a része, bármi is történt. Eléggé elcseszettnek tűnt” – mondta el az ausztrál a paddockban, aztán később részletesebben is kifejtette a véleményét a McLaren-pilóta, akit a RaceFans.net idéz:
„Összezavarodtam, mert azt mondták nekem, hogy nem előzhetünk. Úgy gondoltam, hogy ez fair, mert Lewisnak elég nagy előnye volt, Max pedig frissebb gumikon ment, így viszont át kellett volna hámoznia magát néhány autón az újraindítás esetén. Aztán láttam, hogy néhány autó mégis előz, ezért kérdeztem, hogy ’mit csináljak, én is előzzek?’. És Tom talán mondta, hogy ’ne, maradj ott’. Ott voltam Max és Lewis mögött, és úgy voltam vele, hogy ’mit keresek én itt?’. Nem találom a szavakat, nem tudom, mire véljem ezt. Meg kell néznem, hogyan alakult mindez.”
Ricciardóhoz hasonló cipőben járt Lance Stroll is, aki már menet közben a csapatrádión is értetlenkedett, amikor a mérnöke közölte vele, hogy ő nem előzhet: „Engedni kellene, hogy megelőzzem a safety cart. Mi a bánat?” – mondta a rádióban ennél kevésbé cizellált kifejezést használva a kanadai, aki a leintés után így értékelt: „Trükkös verseny volt a mai, és nem tudtunk előnyt kovácsolni a végén érkező biztonsági autós fázisból, mert nem előzhettünk, ami frusztráló és nem is értem az okát. A végén lett volna esélyünk néhány pozíciót javítani és akár a pontszerzést is megcélozni, mivel kiálltunk a bokszba.”
Ricciardo egyébként a harmadik helyen befutó Carlos Sainz előtt maradt, aki szintén nem értette, hogy ő előle miért nem szedik ki a lekörözötteket. De ha azt gondoljuk, hogy csak a körhátrányban maradók és a győzelemért való csatára így esélyt sem kapó ferraris spanyol elégedetlenkedtek Michael Masiék döntései miatt, akkor tévedünk. Lando Norris megszólalását már idéztük korábban, hogy szerinte a „tv-nek szólt”, hogy kiszedték őket a vb-riválisok közül. A brithez hasonlóan előző Fernando Alonso sem teljesen értette, mi történik:
„Amikor bejött a biztonsági autó, azt gondoltam, gyorsan megelőzhetjük majd, mert általában ez történik. Meglátjuk a safety caron a zöld lámpát, és visszavesszük a körünket, amíg eltakarítják az autót. De most nem jött a zöld jelzés, két körrel később pedig a mérnököm mondta, hogy nem vehetem majd vissza a körömet, hanem így maradnak a pozíciók. Egy kanyarral később felkapcsolták a zöld lámpát, én meg mondtam neki: ’de zöld jelzést kaptunk’. Erre azt mondták, hogy ’igen, most már mehetsz, kövesd Norrist’. Én pedig követtem Norrist. Szóval kicsit talán zavarba ejtő volt.”
Eközben Sebastian Vettel elsősorban amiatt értetlenkedett, hogy miért csak olyan későn engedték őket visszavenni a körüket: „Azonnal engedni kellett volna minket előzni, mint máskor. Az élen állók csatáznak egymással, így nyilván ki kell takarítani az utat közöttük. Nem tudom, mi tartott olyan sokáig. Számunkra kár volt ezért, mert így nem tudtunk már utána versenyezni, mivel annyira szétszóródtunk” – magyarázta a német.