Ha ez a szezon nem lett volna még elég kiszámíthatatlan, akkor a végére tartogatta az igazi tűzijátékot. Miután az Abu Dhabi Nagydíj rajtjánál elvesztette az első helyet, és a futam közben is alig tudott lecsípni a lemaradásából, úgy tűnt, Max Verstappen elköszönhet a világbajnoki címtől. A hajrában Nicholas Latifi balesete azonban mindent átírt, és nemcsak az esélyt, de végül magát a címet is visszaadta a hollandnak.
A versenyfelügyelet a futam végén megint alaposan összekavarta nemcsak a nézőket, a szereplőket is. A biztonsági autós fázis alatt először azt a döntést közölték, hogy az ilyenkor megszokottal ellentétben a lekörözöttek ezúttal nem vehetik vissza a körüket. Percekkel később viszont meggondolták magukat, és a Hamilton és Verstappen közötti öt autót – de csak őket – mégis elengedték, így lehetőséget teremtve az izgalmas befejezéshez.
Hogy ez mennyire ellentmondásos határozat volt, azt a Mercedes óvási kísérlete jól példázza, de mások is kifejezték csodálkozásukat az ügyben. Például az a Lando Norris is, aki végül csak elindulhatott, hogy visszaelőzze Hamiltont. „Nem tudom, ki milyen döntéseket hozott az alapján, amit a versenybírók először mondtak. Ha Lewis és a Mercedes emiatt nem állt ki végül kerékcserére, aztán pedig hirtelen megengedték az előzést, akkor az elfogadhatatlan” – vélekedett a McLaren pilótája.
Nem is látott logikát ő sem abban, hogy az FIA váratlanul más álláspontra váltott. „Nem is tudtam, hogy csak a Max előtt haladó három-négy autóra vonatkozott. Ezek szerint ez csak azért volt, hogy csata legyen. Természetesen ez csak a TV-nek szólt, az eredmény miatt történt. Nehéz eldönteni, hogy fair volt-e vagy sem.”
Maga az első döntés, vagyis a pozíciók tartása nem késztette megrökönyödésre, mint mondta, előfordul az ilyen, a 180 fokos fordulatot tartja furcsának. „Néha elengednek bennünket, néha nem. Fele-fele arányban körülbelül. De az, hogy először azt mondták, egyáltalán ne előzzünk, aztán egy egykörös sprint miatt mégis, az őszintén meglepő” – kommentálta a történteket Norris, aki az áhított bajnoki bronz helyett végül kénytelen beérni a hatodik hellyel az összetettben, egykori csapattársa, Carlos Sainz mögött. Eddig azonban ez volt a legjobb szezonja, négy dobogóval és egy pole-pozícióval, így szégyenkeznie egyáltalán nem kell.