Max Verstappen számos alkalommal volt nagyon kemény a Lewis Hamiltonnal vívott csatában a Szaúd-arábiai Nagydíj során – a brit versenyző is szóvá tette, mennyiszer kellett már neki elkerülnie egy küszöbön álló ütközést. Verstappen volt az, akit vétkesnek találtak a két versenyző összeütközése miatt a 26-os kanyarban. Mikor azonban Christian Hornert versenyzője agresszivitásáról kérdezték, a Red Bull csapatfőnöke rámutatott: Hamilton sem különb, ha rámenősségről van szó.
„Nézzék meg Lewist az utolsó kanyarban, ahol ugyanúgy tolta le Maxot” – mondta a The Race szaklapnak Horner, annak körülményeire utalva, amikor Verstappen végül elengedte a britet. „Bárki, aki versenyzett gokarttal vagy bármilyen kategóriában, tudja, hogy ez kemény versenyzés. A gyerekek így versenyeznek egész karrierjük során, és Lewis is azt adja, amit ő kap. Néha minden hájjal megkent tud lenni. Nézzük meg csak az utolsó kanyart, mikor kitolta Maxot. Egy másik kanyarban is nyitott a kormányon, az 1-2-es kombinációba menet. Ez a két srác egészen apró különbségekért harcol és a határokat feszegeti. Ha nem akarják, hogy kitereljék egymást, akkor építsenek kavicságyakat.”
A csapatfőnök úgy véli, Hamiltont pártfogásába vette, míg Verstappent elkerülte a szerencse: az illetékesek minden döntése kedvezőtlenül érintette a két időbüntetést is kapó hollandot.
„Szinte minden döntés ellenünk volt. Max úgy küzdött, mint egy gladiátor, de a szerencse asszonya most Lewisra mosolyog. Ocon áthajtott az első szárnyán a rajtnál, majd hátulról Maxba rohant. Meglovagolta a szerencséjét” – beszélt arról, hogy Hamilton két ütközés ellenére is megúszta nagyobb autósérülés nélkül.
Horner szóvá tette azt is, hogy Michael Masi versenyigazgató elődje, a 2019-ben elhunyt Charlie Whiting hatalmas rutinjával vélhetően máshogyan, következetesebben kezelte volna a kétes eseteket.
„Úgy éreztem, hogy ma a sportnak hiányzott Charlie Whiting. Sajnálom, hogy ezt mondom, de az ő tapasztalatával… A helyzet nyilvánvalóan frusztráló” – idézte a RaceFans Hornert, aki két esetre utalt: Hamilton leszakadására az első újraindításnál, valamint az alkudozásra Masi és a két élcsapat közt Verstappen rajtpozíciójáról a másodiknál. „Túl régóta mondom már, hogy túl vagyunk szabályozva. Vannak szabályok a tíz autó távolságról, de mégis, a felvezető kör nem felvezető kör, ha újraindításnál történik. Az érzésem az, hogy túl sok a szabály. A másik eset pedig olyan volt, mintha a bazárban lennék, ilyennel még én sem találkoztam.”