Max Verstappen és Lewis Hamilton már a Formula-1-es Szaúd-arábiai Nagydíj korábbi szakaszaiban is többször összecsapott – mindenekelőtt az újraindításoknál –, de az igazi ütközetet egy VSC-fázis után láthattuk tőlük. A brit közel került vezető ellenfeléhez, s az első kanyarban indított támadást ellene a külső íven, Verstappen viszont védekezés közben lecsúszott a pályáról. Emiatt a kör későbbi részében szemlátomást el akarta engedni mercedeses riválisát, Hamilton azonban tétovázott, majd végül neki is ment hátulról a Red Bullnak.
A holland később ugyan elengedte a hétszeres világbajnokot, de addigra már egy öt másodperces időbüntetést is kiosztottak neki, így végképp be kellett érnie a második hellyel – ami persze még szintén nem végleges, mivel mindkét vb-aspiránst beidézték a felügyelők az említett ütközés okán.
Mindenesetre Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke megvédte a Hamilton által érthetetlen fékezéssel vádolt Verstappent: „Úgy gondolom, csúnyán elbántak velünk az öt másodperces büntetéssel, s aztán ott volt az incidens, amikor Lewis hátulról belement Maxba… mennek és majd elmagyarázzák a felügyelőknek, de Max megpróbálta átadni a helyét” – nyilatkozta Horner a Sky Sportsnak.
„Értesítettük a versenyirányítást, hogy átadjuk a pozíciót. Elemelte a lábát a gázról, aztán szerintem Lewis is. Nem tudom, hogy a DRS-vonallal próbált-e meg trükközni, de egyértelmű volt, hogy át akarjuk adni a pozíciót. Értesítettük a versenyirányítást, hogy ezt fogjuk tenni. Volt róla előtte egy vita. Michael Masi makacskodott, hogy választhatunk vagy különben a felügyelők elé kerül az ügy, s ezen a ponton tudtuk már, hogy az büntetést jelentene. Ezért azt mondtuk: ’oké, feladjuk a pozíciót’, és erről szóltunk a versenyirányításnak.”
Horner szerint Hamilton azért nem ment el egyből a lelassító Verstappen mellett, mert nem akarta, hogy az a DRS-sel visszatámadhassa őt a célegyenesben: „Furcsa, mert Lewis visszalassított mögötte, úgy hangzott, hogy elvette a gázt, mintha nem akarta volna megelőzni a DRS miatt. Próbáltuk átadni a pozíciót, aztán Lewis belehajtott Max autójának hátuljába” – fogalmazott az energiaitalosok vezetője, hozzátéve, hogy a holland autója meg is sérült a koccanásban, ezért nem tudta utána már tartani a tempót az ellenfelével.