DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

A pilóták nem értik, hogy úszhatta meg Verstappen a brazil esetet

A másik pilóta leszorításáért a modern kori Formula-1-ben döntő többségében büntetés jár jó ideje. Max Verstappen Interlagosban megúszta, amin több pilótatárs is csak a fejét vakarja.

A Red Bull holland pilótája úgy tudta akkor megtartani vezető pozícióját a jóval gyorsabb Mercedesszel hátulról támadó Lewis Hamiltonnal szemben, hogy méterekkel a pályacsík mellett, a külső íven kellett elfordulniuk. Ez pedig semmiképpen nem nevezhető enyhe leterelésnek, ha Hamilton is megpróbál külső íven befordulni, nagy csattanás lett volna a vége.

A pilóták többsége úgy véli, a versenybíróság azért hunyt szemet Verstappen manővere felett, mert riválisa simán megnyerte a futamot végül, de mind George Russell, mind Carlos Sainz úgy érzi, ha ez a manőver szabályos volt, akkor a mezőny abszolút nem érti a szabályokat és mindenki azt csinál, amit szeretne.

„Sajnos semmilyen következménye nem lett annak a manővernek. Rendben, minden egyes esetet külön-külön kell vizsgálni, ezt megértem. De számomra ez nem egy olyan helyzet volt, ami súrolja a szabálytalanság határát, hanem egészen messze túllőtt azon” – ecsetelte véleményét George Russell a Crash.net szakoldal hasábjain.

Russell és Sainz is úgy gondolja, hogy képtelenség, hogy büntetés nélkül megúszható legyen egy ilyen kiszorítás


„Gyanítom, ha ez a verseny utolsó körében történt volna, valószínűleg sima büntetés Maxnek. 25 méterrel nem fékezheti el magát az ember egy csatában, ilyet nem lehet csinálni. Maxet azért nem büntették meg, mert Lewis megnyerte a versenyt, de ha egy incidenst megvizsgálnak, nem szabad, hogy az alapján döntsenek, hogyan alakult később a futam” – tette hozzá a fiatal brit.

Carlos Sainz is értetlenségének adott hangot. „Úgy tűnik, a téli szünetben mélyebb megbeszéléseket kell folytatnunk, hogyan is álljunk hozzá ehhez a sporthoz. Mindenki csak néz, mivel ahogy a dolgok az idei évben folytak a saját medrükben, az alapján a versenyzők már egyáltalán nem értik, mi történik, ha valamilyen vétséget követnek el.”

„Muszáj tudnunk, hogy ha ilyen mértékben kikényszerítek egy másik autót a pályáról, akkor mit kapok érte. Figyelmeztetnek csak és egyszer megtehetem? Esetleg többször is megcsinálhatom és csak utána érkezik figyelmeztetés és még aznap megtehetem negyedszer is? Vagy rögtön első alkalommal repül a büntetés, mint Ausztriában?”

„Ez az, amiről jelenleg nekünk versenyzőknek fogalmunk sincs, keressük a válaszokat. Általában kapunk bizonyos válaszokat Michael Masitől, de nem egyszer történt meg, hogy különböző versenybírákkal különbözően döntöttek. Pedig a sportág szabályait feketén-fehéren le kellene fektetni, hogy minden egyértelmű legyen” – erősítette meg Sainz.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: