A múlt hétvégi Formula-1-es Sao Pauló-i Nagydíjon kizárták az időmérőről Lewis Hamiltont, miután a mérések során úgy találták, a megengedett 85 milliméternél nagyobbra nyílik a DRS-e. A Mercedes már akkor is jelezte, hogy szerintük a kvalifikáció során sérült meg a szárny, ezért nem felelt meg a teszten, de mivel az FIA lefoglalta az alkatrészt, ezt nem tudták bebizonyítani. Toto Wolff Katarban árulta el, hogy később kiderítették: valóban sérülés, konkrétan két meglazult csavar okozta a problémát.
„Visszakaptuk a hátsó szárnyat. És ahogy azt gondoltuk, el volt törve. Az időmérőn tört el” – nyilatkozta Wolff. „Nem mentünk át a 85 milliméteres teszten a jobb szélén. A bal oldala és a közepe megfelelt, a jobb oldala a milliméter törtrészényi eltéréssel nem. De ez rendben van. Nem engedték meg, hogy megvizsgáljuk, vagy hogy érvelhessünk amellett, hogy az alkatrész eltört.”
„Ennek következtében arra jutottunk, hogy két csavar meglazult az időmérő során, s ez okozta, hogy szabálytalan volt a jobb oldala. És ez ráadásul ronthatott is a köridőn, de ez van. Jelentették a dolgot a felügyelőknek, s ez eltért attól, ahogy a múltban kezelték az ilyen eseteket, amikor kijavíthattál sérült dolgokat a parc fermé-szabályok alatt is.”
Hamilton a diszkvalifikáció – és a motorcserés büntetés – ellenére is győzött Interlagosban, alighanem ez is segített a Mercedesnek abban, hogy ne fordítsanak több energiát a történtekre: „Továbbléptünk, annak a versenynek már vége. Nyilván sikerült megfordítanunk onnan is a dolgok menetét. Bárcsak Lewis több pontot gyűjthetett volna a sprintkvalifikáción. De ez már a múlt. Úgy vélem, a szabályokat bizonyos értelemben helyretették, s ebből igyekszünk kihozni a legjobbat a mostani és a következő nagydíjakon” – fogalmazott Wolff.