Az ötödik belső égésű motort szerelték be Lewis Hamilton autójába a Formula-1-es Sao Pauló-i Nagydíjon, amely így öthelyes rajtbüntetéssel járt a brit számára – aki azonban végül ezzel és a DRS-sel kapcsolatos szabálytalanság miatt időmérős kizárással együtt győzni tudott Interlagosban. Noha a Mercedesnek feltűnően több a megbízhatósági gondja, mint az előző években, Andrew Shovlin, a címvédő alakulat vezető pályamérnöke az F1 Nation Podcast adásában elárulta: nem meghibásodástól tartva cseréltek ki újfent erőforrást a hétszeres világbajnoknál.
„Nem volt műszaki oka a cserének, mert nem gondoltuk, hogy fennállna a meghibásodás veszélye, és nem gondoljuk, a jövőben fenn fog állni” – mondta el Shovlin. „Bár elképesztően keményen vannak használva ezek az erőforrások, és a megbízhatóságot sosem lehet garantáltnak venni, de volt némi vonzereje annak, hogy a sprintes hétvégén vállaljuk be a büntetést. Egy szombati győzelemmel több pontot lehet gyűjteni, s így csökkenteni az esetleges hátrányt.”
„Emellett bíztunk benne, hogy ez egy olyan pálya, ahol tudunk majd előzni és fel tudunk zárkózni – ahogy ezt bizonyítottuk is a két nap során. Ráadásul szerettük volna, hogy bekerüljön az új erőforrás a készletbe, mert ha például Abu Dhabiban cseréltünk volna, akkor csak egy versenyig élvezhetnénk ennek az előnyeit. Szóval számos ok volt, de sosem fekete-fehér a döntés, hiszen nem tudhatjuk, hogyan alakul a hétvége. De visszatekintve úgy gondolom, jó pályát választottunk.”
Azt már Toto Wolff csapatfőnök erősítette meg, hogy a hátralévő három futamra nem terveznek több cserét Hamiltonnal, s a most beszerelt erőforrással teljesítik azokat: „Igen, abszolút. Ezzel a motorral fogunk menni a szezon végéig. Vannak még kérdéseink a megbízhatósággal kapcsolatban, de reméljük, a megfelelő válaszokat tudjuk adni rájuk, s eljutunk ezzel a végéig.”
Interlagosban látványos előnye volt a címvédőnek a friss motornak köszönhetően, hiszen gyakorlatilag a teljes mezőnyön átgázolt a szombati sprinten és a vasárnapi nagydíjon. Wolff szerint azonban nem fog végig kitartani ez a teljesítménybeli fölény a Max Verstappennel szemben 14 vb-egységnyi hátrányban lévő Hamiltonnál: „Minden erőforrásnak csökken a teljesítménye. Ez azt jelenti, hogy bár ezzel a motorral fogjuk teljesíteni a szezont, nyilvánvalóan teljesítményt fogunk veszíteni” – vélekedett a csapatvezető.