DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 17. vasárnap
F1

Mercedes: Két tized milliméteren múlt a kizárás

Toto Wolff csapatfőnök szerint sérülés okozta, hogy a DRS nem felelt meg az előírásoknak Hamilton autóján, éppen ezért nem is érti, miért nem javíthatták meg és miért került a felügyelők elé az ügy.

Közel egynapos várakozás után nem sokkal a Formula-1-es Sao Pauló-i Nagydíj sprintje előtt döntöttek úgy a felügyelők, hogy mivel az időmérő utáni mérések során úgy találták, hogy Lewis Hamilton autóján a megengedettnél nagyobbra nyílt a DRS, kizárják őt a kvalifikációról. Toto Wolff a sprinten elért ötödik hely és Valtteri Bottas-győzelem után értetlenkedésének adott hangot, s a Sky F1-nek nyilatkozva részletesen el is magyarázta, hogy miért lepődött meg rajta, hogy nem javíthatták ki a brit autóján a szárnyat, amely szerintük a pályán sérült meg, s ezért nem felelt meg a teszten:

„Minimálisan nem mentünk át a teszten, 0,2 milliméterről beszélünk, s azzal, hogy nem engedték ezt kijavítani, ami a normál protokoll lenne, hanem inkább jelentették a felügyelőknek, már kilőtt a csúzli” – magyarázta a Mercedes csapatfőnöke. „Úgy gondolom, ez nehéz helyzetbe hozta a stewardokat a helyes döntés meghozatalát illetően. De őszintén szólva késő délutánig azt hittük, rendben leszünk. A szárny sérült volt. Az egyik széle rendben volt, a közepe is. A jobb oldala nem volt rendben, ami valójában azt jelentette, hogy teljesítményt is veszítettünk.”

hamilton-mercedes-interlagos-1



„Szóval azt gondoltuk, hogy mindent figyelembe véve az FIA arra jut, hogy sérülés történt, így nem szegtünk szabályt. Azt is elmondták, hogy nem volt benne szándékosság a részünkről. Aztán olvastuk, hogy kizártak minket, amit nem akartam elhinni. Azt hittem, Ron Meadows sportigazgatónk viccel, amikor írta WhatsAppon. Szóval furcsa dolgok történtek, de méltósággal kell viselnünk” – fogalmazott Wolff, hozzátéve, hogy nem tudták alaposabban megvizsgálni a kérdéses elemet, mivel azt lefoglalta az FIA, így csak a szóban forgó tesztelés közben tudták szemrevételezni a sérülést.

Wolff hozzátette: „A múltban alkalmaztak némi józan észt, ami pénteken és szombaton nem történt meg. De a szabályok betűjének megfelelt minden, úgyhogy tiszteletben kell tartanunk a történteket” – nyilatkozta a csapatfőnök, aki külön kiemelte, hogy alig egy hete épp a rivális Red Bull javíthatott Max Verstappenék hátsó szárnyán az időmérő elején, miután sérülést észleltek rajta a harmadik szabadedzés során – márpedig a kvalifikáció kezdetétől kezdve ugyanazok az előírások:

„Mexikóban is parc fermé-helyzet volt szerintem, amikor engedték a javításokat az időmérő edzés során. Úgyhogy nem hiszem, hogy ebben különbség lett volna. Most úgy ítélték meg, s ez benne is van a felügyelők szövegezésében, hogy amennyiben az edzés során történt volna, megjavíthattuk volna, viszont az edzés végén már nem. Szóval fel lehet tenni a kérdést, hogy közben miért engedélyezett a javítás, utána meg miért nem.”

Wolff azt is elmondta, hogy bár egy esetleges fellebbezéssel elérték volna, hogy Hamilton az élről startolhasson a sprinttel, ezzel azt kockáztatták volna, hogy később az összes interlagosi pontjukat elveszik tőlük, amennyiben a fellebbezés sikertelen: „Szerettünk volna rámutatni az érvelés vagy a rendszer gyengeségeire. De nem tettük, mert nem akartuk elbukni a mai és holnapi összes pontot egy elveszített fellebbezés esetén, s az egész döntési folyamat hetekre elhúzódott volna. A pályán szeretnénk versenyezni, s ha veszítünk, hát veszítünk, ha pedig nyerünk, akkor nyerünk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: