Közel egynapos várakozás után nem sokkal a Formula-1-es Sao Pauló-i Nagydíj sprintje előtt döntöttek úgy a felügyelők, hogy mivel az időmérő utáni mérések során úgy találták, hogy Lewis Hamilton autóján a megengedettnél nagyobbra nyílt a DRS, kizárják őt a kvalifikációról. Toto Wolff a sprinten elért ötödik hely és Valtteri Bottas-győzelem után értetlenkedésének adott hangot, s a Sky F1-nek nyilatkozva részletesen el is magyarázta, hogy miért lepődött meg rajta, hogy nem javíthatták ki a brit autóján a szárnyat, amely szerintük a pályán sérült meg, s ezért nem felelt meg a teszten:
„Minimálisan nem mentünk át a teszten, 0,2 milliméterről beszélünk, s azzal, hogy nem engedték ezt kijavítani, ami a normál protokoll lenne, hanem inkább jelentették a felügyelőknek, már kilőtt a csúzli” – magyarázta a Mercedes csapatfőnöke. „Úgy gondolom, ez nehéz helyzetbe hozta a stewardokat a helyes döntés meghozatalát illetően. De őszintén szólva késő délutánig azt hittük, rendben leszünk. A szárny sérült volt. Az egyik széle rendben volt, a közepe is. A jobb oldala nem volt rendben, ami valójában azt jelentette, hogy teljesítményt is veszítettünk.”
„Szóval azt gondoltuk, hogy mindent figyelembe véve az FIA arra jut, hogy sérülés történt, így nem szegtünk szabályt. Azt is elmondták, hogy nem volt benne szándékosság a részünkről. Aztán olvastuk, hogy kizártak minket, amit nem akartam elhinni. Azt hittem, Ron Meadows sportigazgatónk viccel, amikor írta WhatsAppon. Szóval furcsa dolgok történtek, de méltósággal kell viselnünk” – fogalmazott Wolff, hozzátéve, hogy nem tudták alaposabban megvizsgálni a kérdéses elemet, mivel azt lefoglalta az FIA, így csak a szóban forgó tesztelés közben tudták szemrevételezni a sérülést.
Wolff hozzátette: „A múltban alkalmaztak némi józan észt, ami pénteken és szombaton nem történt meg. De a szabályok betűjének megfelelt minden, úgyhogy tiszteletben kell tartanunk a történteket” – nyilatkozta a csapatfőnök, aki külön kiemelte, hogy alig egy hete épp a rivális Red Bull javíthatott Max Verstappenék hátsó szárnyán az időmérő elején, miután sérülést észleltek rajta a harmadik szabadedzés során – márpedig a kvalifikáció kezdetétől kezdve ugyanazok az előírások:
„Mexikóban is parc fermé-helyzet volt szerintem, amikor engedték a javításokat az időmérő edzés során. Úgyhogy nem hiszem, hogy ebben különbség lett volna. Most úgy ítélték meg, s ez benne is van a felügyelők szövegezésében, hogy amennyiben az edzés során történt volna, megjavíthattuk volna, viszont az edzés végén már nem. Szóval fel lehet tenni a kérdést, hogy közben miért engedélyezett a javítás, utána meg miért nem.”
Wolff azt is elmondta, hogy bár egy esetleges fellebbezéssel elérték volna, hogy Hamilton az élről startolhasson a sprinttel, ezzel azt kockáztatták volna, hogy később az összes interlagosi pontjukat elveszik tőlük, amennyiben a fellebbezés sikertelen: „Szerettünk volna rámutatni az érvelés vagy a rendszer gyengeségeire. De nem tettük, mert nem akartuk elbukni a mai és holnapi összes pontot egy elveszített fellebbezés esetén, s az egész döntési folyamat hetekre elhúzódott volna. A pályán szeretnénk versenyezni, s ha veszítünk, hát veszítünk, ha pedig nyerünk, akkor nyerünk.”