DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 6. vasárnap
F1

Az AlphaTauritól tartanak a ferrarisok

Ahogy arra számítottak, versenyképesnek tűnt a Scuderia az F1-es Mexikóvárosi Nagydíj pénteki edzésein, de Charles Leclerc-éket meglepte, hogy Pierre Gaslyék képében váratlan kihívójuk akadt.

Előzetesen is arra számítottak a Ferrarinál, hogy a mexikóvárosi pálya a magaslati fekvése okán is kedvezhet majd az autójuknak, s így előnyben lehetnek a hétvégén nagy riválisukkal, a McLarennel szemben. Nos, a pénteki szabadedzések alapján ez így is van, csakhogy egy másik csapat viszont versenyre kelt a két élgárda mögötti legjobbnak járó pozícióért, méghozzá az AlphaTauri: a két istálló pilótái foglalták az ötödik-nyolcadik helyeket a második gyakorláson.

leclerc-ferrari-mexiko-day1-v2



Charles Leclerc nem is tagadta, hogy mindez kissé váratlanul érte: „Furcsa, mert úgy érkeztünk meg ide, hogy azt gondoltuk, versenyképesek leszünk, de igazából az AlphaTauri is eléggé az” – nyilatkozta a monacói pilóta a Formula1.com kamerái előtt. „A hondások összességében nagyon erősnek tűnnek, és a McLarenek is ott lesznek, szóval szoros szombatra van kilátás.”

Hasonló álláspontra helyezkedett a csapattárs Carlos Sainz is, aki szerint ugyanakkor még előreléphetnek a kvalifikációig: „Még kicsit távol vagyunk az ideális balansztól és érzéstől az autóban, s arra törekszünk, hogy holnap a megfelelő tartományba tudjuk majd hozni és ezzel extra tizedeket nyerjünk, amelyek révén az AlphaTauri elé kerülhetünk, akik pillanatnyilag valamelyest gyorsabbnak tűnnek. Úgy vélem, szombatra tudunk még nyerni valamennyit, ha eltaláljuk az autó egyensúlyát és jó irányba haladunk a beállítás-változtatásokkal, mert úgy érzem, egyelőre nem hozzuk ki a maximumot a csomagunkból.”

A Ferrarinak egyébként nem volt zökkenőmentes az edzésnapja, különösen Leclerc révén, aki az első edzésen lekoccolta a falat, a másodikon pedig némi motorprobléma hátráltatta. Ez utóbbiról így beszélt a pilóta: „Zajlott néhány dolog a háttérben, ami miatt nem volt élvezet a vezetés, de semmi komolyról nincs szó, és mindent az irányításunk alatt tartunk. Szóval nincs nagy probléma, csak kicsit nehezebb volt ilyen körülmények között vezetni. Egyszerűen csak néha hiányzott a nyomaték a kanyarokból kijövet, hiányzott a kigyorsítás, de semmi komoly. A csapat tudja, miről van szó, én még nem, lesz majd egy megbeszélésünk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: