A tripla hétvége első helyszínén, Mexikóvárosban a pénteki program még Mercedes kettős vezetéssel kezdődött, Valtteri Bottas mutatta az utat Lewis Hamiltonnak. Némi pihenő után azonban már Max Verstappen is megtalálta, merre van az előre, pontosabban az első hely.
Miután az első szabadedzésen az autóknak szó szerint le kellett porolniuk a pályát, a délutáni (magyar idő szerint késő esti) gyakorlásra már némileg javult a helyzet. Az edzés elején kirajzó versenygépek még így is koszosabbak lettek az átlagosnál, de a köridők már kezdettől fogva erősek voltak. A pornál nagyobb gondot okozott a forgalom az edzés elején, a pályabírók azt sem tudták hirtelen, mégis kiknek kell lengetni a kék zászlókat.
A porfelhőben Verstappen suhant az élre az első körök után, közepes keverékeket használva. Mögé hazai pályán szereplő csapattársa sorolt be, illetve a kemény keverékekkel Hamilton, aki azonban nem élvezhette sokáig ezt. Azon új szabály áldozatává vált, miszerint a dupla sárga zászlók alatt törlik a gyorskört. A Mercedesek az edzés elején egyébként is inkább a füvön szánkázva töltötték az időt, mint az élen.
Bottas azért nagyjából féltávnál odatalált a holland mögé, több Mercedes-motoros autó azonban ilyen-olyan apróságokkal szenvedett. George Russell Williamsében a sebességváltó rakoncátlankodott (ki is hagyta végül emiatt az edzést, akárcsak Daniel Ricciardo hasonló hiba miatt), Sebastian Vettel pedig eltévesztette a házszámot (amit aztán azzal magyarázott, hogy mennyire jóképű a rivális csapattag). Fél óra elteltével, az időmérős szimulációk kezdetekor Hamilton futott egy értékelhető gyorskört, az élre állva, de a mögötte érkező Verstappen azonnal hátrébb is küldte őt, fél másodperccel.
Hátrébb hasonló tendencia rajzolódott ki, mint ami már az első szabadedzésen is: a Ferrarik és az AlphaTaurik erős hétvégére számíthatnak itt, de az Alpine és az Aston Martin sincs messze. Lawrence Stroll alakulata és a kisbikák azonban csak félig lehetnek elégedettek és nyugodtak, ugyanis ezúttal az ő pilótáikat, Lance Strollt és Yuki Tsunodát sújtja majd rajtbüntetés motorcsere miatt. Egyelőre ezek a Mexikóvárosi Nagydíj szankciói, két esetet vizsgáltak még az első gyakorlás után, de Hamilton és Kimi Raikkönen is megúszta a pályahatárok megsértését megrovással.
A végén már szinte nem is változott a korábban kialakult sorrend, Verstappen bő négy tizedmásodperccel végzett a Mercedesek előtt, akiket Perezzel szendvicsbe fogtak. Utánuk Ferrari-AlphaTauri következett váltakozva, majd a két „nagyöreg”, Vettel és Fernando Alonso.
A második szabadedzés végeredménye:
Versenyző | Csapat | Köridő | Különbség | Körök | |
1 | Max Verstappen | RED BULL RACING HONDA | 1:17.301 | 28 | |
2 | Valtteri Bottas | MERCEDES | 1:17.725 | +0.424s | 31 |
3 | Lewis Hamilton | MERCEDES | 1:17.810 | +0.509s | 26 |
4 | Sergio Perez | RED BULL RACING HONDA | 1:17.871 | +0.570s | 26 |
5 | Carlos Sainz | FERRARI | 1:18.318 | +1.017s | 29 |
6 | Pierre Gasly | ALPHATAURI HONDA | 1:18.429 | +1.128s | 29 |
7 | Charles Leclerc | FERRARI | 1:18.605 | +1.304s | 28 |
8 | Yuki Tsunoda | ALPHATAURI HONDA | 1:18.644 | +1.343s | 31 |
9 | Sebastian Vettel | ASTON MARTIN MERCEDES | 1:18.681 | +1.380s | 32 |
10 | Fernando Alonso | ALPINE RENAULT | 1:18.732 | +1.431s | 27 |
11 | Kimi Räikkönen | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 1:18.841 | +1.540s | 25 |
12 | Lando Norris | MCLAREN MERCEDES | 1:18.979 | +1.678s | 27 |
13 | Antonio Giovinazzi | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 1:19.227 | +1.926s | 31 |
14 | Esteban Ocon | ALPINE RENAULT | 1:19.431 | +2.130s | 37 |
15 | Daniel Ricciardo | MCLAREN MERCEDES | 1:19.521 | +2.220s | 7 |
16 | Mick Schumacher | HAAS FERRARI | 1:19.620 | +2.319s | 30 |
17 | Lance Stroll | ASTON MARTIN MERCEDES | 1:19.730 | +2.429s | 36 |
18 | Nicholas Latifi | WILLIAMS MERCEDES | 1:20.820 | +3.519s | 17 |
19 | Nikita Mazepin | HAAS FERRARI | 1:21.581 | +4.280s | 28 |
20 | George Russell | WILLIAMS MERCEDES | 2 |