Hihetetlenül izgalmasan alakul idén Max Verstappen és Lewis Hamilton világbajnoki versenyfutása, éppen ezért többen megjegyezték már, hogy a megbízhatóságnak és az esetleges motorcserés büntetéseknek döntő jelentősége lehet. A Red Bull hollandja Szocsiban kapta meg a negyedik erőforrását, amely után a mezőny végéről egészen a második helyig jött fel, míg vb-riválisa egy futammal később, a Török Nagydíjon vállalt be egy hátrasorolást, amelyet ötödik helyre váltott.
Csakhogy Hamilton esetében nem az összes hajtásláncelemet cserélték – így nem is a rajtrács végére küldték Isztambulban –, emiatt pedig Toto Wolff Mercedes-főnök is elismerte, hogy benne van a levegőben, hogy a hátralévő öt fordulón szükségük lesz még friss motorkomponensre (miközben Valtteri Bottas esetében már a hatodik erőforrásnál járnak).
A Red Bullnál pedig számolnak is azzal, hogy ellenfelük egy futamon hátrányba fog kerülni – erről Helmut Marko beszélt a Gazzetta dello Sport lap hasábjain: „Továbbra is meggyőződésünk, hogy Hamiltonnak szüksége lesz egy új motorra.”
Az energiaitalosok F1-es tanácsadója ugyanakkor mindenkit megnyugtatott azzal kapcsolatban, hogy Verstappen esetében viszont nem készülnek hasonló lépésre: „Normál körülmények között nekünk nem kell többször motort cserélnünk” – jelentette ki Marko.
De nem csak Hamilton esetleges újabb motorcserés büntetése miatt bizakodók a Red Bullnál. A korábbi évek tapasztalatai alapján a magaslaton fekvő mexikói és interlagosi pálya is kedvezhet az összetettben 12 pontos előnyben lévő Verstappennek, de Marko szerint egy másik időjárási tényező is kezükre játszhat a szezonhajrában: „Olyan versenyekre utazunk, ahol forróság van, ebből pedig a múltban előnyt tudtunk kovácsolni” – vélekedett a szakember.