Nem áll a legjobban hajtáslánca megbízhatóságával a Mercedes: Valtteri Bottasnak az utolsó négy versenyen háromszor erőforrást cserélnek, a finn autójába már hat egység került belsőégésű motorból, de Lewis Hamilton is a negyedik motorját használja, amiért a Török Nagydíjon rajtbüntetést kapott. Öt verseny van még hátra – ezt kellene átvészelni motorcsere nélkül, de úgy, hogy az egyre több kilométert futott erőforrások ne hibásodjanak meg.
„A teljesítmény és megbízhatóság között egyensúlyozunk a szezon végéig” – mondta a Mercedes vezető stratégája, James Vowles a csapat szokásos YouTube-műsorában. „Egy be nem fejezett verseny a karosszéria vagy az erőforrás meghibásodása miatt katasztrofális lenne a bajnokságra nézve. Emiatt igyekszünk a dolgot a lehető legjobban kézben tartani az év végéig.”
„Valtteri esetében ez azt jelentette, hogy még egy belsőégésű motort fel kellett használnunk, hogy abszolút a legjobb kompromisszumot kössük meg. Igen, ez javított a teljesítményen is egy kicsit, de elsősorban nem egy versenyre figyelünk, hanem arra, hogy meglegyen az egyensúly a szezon hátralevő részében. A csere fájdalmas volt az austini futamon, de meg fog térülni a következő versenyeken” – beszélt annak előnyéről, hogy Bottas eggyel több motort használhat a szezon maradékában.
Látványos különbség, hogy Bottas hat motornál tart, míg Hamilton csupán négynél. Azt a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff ismerte el, hogy a brit is kényszerülhet még egy cserére a hátralevő nagydíjakon.
„Nem tudom megmondani, hogy felhasználunk-e még egyet és hogy mekkorák az esélyei. De nyilvánvaló, a kockázat ott van. Nehéz döntés, hogy az elővigyázatosságot alkalmazzuk, így vállaljunk még egy büntetést, vagy folytassuk ugyanazzal a motorral, és talán egy kiesést kockáztassunk. Erről jelenleg megbeszélések folynak, eddig nem találtuk meg a megfelelő választ” – idézi az F1.com az osztrákot.