DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 6. vasárnap
F1

Gasly nehéz hétvégékre számít

A végéhez közeledik az F1 idei szezonja, a következő három futam pedig elég nehéznek ígérkezik, mivel ezek szünet nélkül követik egymást. Pierre Gasly szerint nagyon figyelni kell a regenerálódásra.

Bár nem pont úgy alakult a versenynaptár, ahogyan azt a szervezők eredetileg tervezték, így is elég hosszúra nyúlt a 2021-es szezon és a mostani időszak sem lesz kevésbé megterhelő a csapatok számára. A következő hétvégén a mezőny Mexikóban száguld majd, utána következik Brazília, ezután pedig a Formula-1 története során először Katar is otthont ad egy versenynek.

Mindezt három hét leforgása alatt bonyolítják le szünet nélkül, ami elég nagy terhet rak a résztvevőkre, ezt pedig az AlphaTauri francia pilótája is kiemelte. Úgy véli, a különböző időzónák miatti kihívás okozza az egyik legnagyobb gondot.

„Egy hármas sorozat következik és jó ideje ez az első alkalom, hogy ilyen messzire utazunk el otthonról. Fontos lesz a pihenés, a regenerálódás és a jó alvás, mert elég bonyolult lesz a különböző időzónák miatt. Austin óta visszatértem Európába, a szimulátor miatt, így ismét egy másik zónába kerültem, most pedig Mexikóba tartunk, hogy elkezdjük ezt a három futamot, hosszú repülőutakkal és kontinensváltással. Fontos, hogy minden egyes versenyen 100 százalékos állapotban legyek” ─ idézte Gasly szavait a Racingnews365.com



Az energiaitalosok tehetsége az előtte álló hétvégéről is beszélt és bizakodó az autót illetően.

„Magát az autót tekintve az a helyzet, hogy a legjobbat kell kihozni egy olyan csomagból, amelyet most már nagyon jól ismerünk és a másik fontos tényező, hogy néhány közelgő pálya jobban fekszik majd nekünk. Legutóbb 2019-ben, amikor Mexikóban jártunk, kilencedik lettem. Ez olyan pálya, ahol csúcsformában kell lenned, különösen a magasság miatt, ami megnehezíti a dolgokat.”

„Az biztos, hogy érzed, ha például futni mész, de amikor az autóban ülsz, nem veszed észre. Ez eléggé megterheli az autót, az erőforrást, a fékeket, tulajdonképpen minden olyan részt, ahol hűtésre lenne szükség. Az aerodinamika oldalról maximális leszorítóerőt használunk, de a levegő sűrűsége miatt a versenygépek úgy érzik, mintha kevesebb szárny lenne rajtuk, hasonlóan, mint Monzában és sokat csúszkálnak” ─ tette hozzá.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: