November első hétvégéjén rendezik a Mexikói Nagydíjat és a legtöbben úgy számolnak, hogy ez a Red Bull "hazai pályája", az energiaitalosok még akkor is kiemelkedően szerepeltek ezen a különleges helyszínen, amikor az év során messze voltak a Mercedestől, így a várakozások szerint most kis túlzással a kettős győzelem is benne lehet számukra a pakliban - az mindenképpen elvárás, hogy Max Verstappen tovább növelje előnyét Lewis Hamiltonnal szemben.
Az utóbbi évek Red Bull-sikereit elsősorban a magasságból fakadó Mercedes-visszaesés okozta, már ami a motorerőt illeti. A Wolff-legénység a hibridérában mindig is jelentő erőfölényben volt riválisaival szemben, a magaslati levegő és a kevesebb oxigén pedig annyit elvett a teljesítményből, hogy ez kiegyenlítődött, így látványos volt a változás az erőviszonyokat tekintve - a Mercedes erejét vagy nagyon visszavették, vagy melegedett a rendszer, egyik sem volt túl ideális. Idén viszont nem mondhatnánk, hogy a Mercedes-motor feltétlenül erősebb a Hondánál, sőt, volt olyan pontja a szezonnak, amikor egyértelműen a japánok látszottak erősebbnek - meglátjuk, hogy a visszaesés most mennyire érinti őket érzékenyen. A Red Bull már 2019-ben, az eddigi utolsó Mexikói Nagydíjon is Hondával ment, ahol Verstappen meg is futotta a leggyorsabb kört az időmérőn, majd egy "balhés" futamot teljesített, amellyel kiütötte magát a győzelemért zajló meccsből - Hamilton viszont a Mercedesszel jobb gumikezelést bemutatva hátulról érkezve elvitte a futamgyőzelmet, vagyis nyerni tudott a Red Bull pályáján.
A másik fontos szempont Mexikóban a jóval kisebb leszorítóerő, szintén a magaslati levegő okán. Itt általában még Monacónál is nagyobb leszorítóerős csomagokat alkalmaznak a csapatok, mégsem termelnek annyit, mint a másik végletet jelentő Monzában. Ez viszont most nem biztos, hogy kedvez a Red Bullnak: az idei autók közül Verstappenéké jobb a leszorítóerő tekintetében, méghozzá nem is kevéssel, ezért itt jóval többet is veszíthetnek, mint az alacsony rake-kel autózó Mercedes. Ugyanakkor az elemzések szerint itt a légellenállás/leszorítóerő hányados is kevésbé számít, nem érdekes annyira, hogy mely autó hatékony, teljesen egyedi csomagokat látunk majd - Monzában az derült ki, hogy a Red Bull nagyon nem hatékony ebből a szempontból, de most ez sem fog annyira számítani.
Fontos faktor viszont a fék, illetve annak hűtése, ebben pedig idén az adatok alapján a Mercedes hatékonyabb, de elképzelhető, hogy a Red Bull speciális fékcsövekkel érkezik majd erre a helyszínre és elmossa ezt a hátrányát - Hamiltonék általában könnyebben és eredményesen hűtik a fékeket, illetve tartják ideális hőmérsékleten, ez pedig itt nagyon fontos lesz.
Összességében annyira nem egyértelmű a képlet előzetesen, mint amennyire sokan gondolják, mert a két autó előnyei és hátrányai sem pontosan ugyanazok, mint az utóbbi években - ezzel együtt mindenki Red Bull-sikerre számít és ha a Mercedes ebbe beleköp, azzal visszaadhatja az austini kölcsönt.