„Gyakorlatilag ami félremehetett, az félre is ment” – így összegezte a Formula-1-es USA Nagydíj hétvégéjét az Alpine ügyvezető igazgatója, Marcin Budkowski. A konstruktőri értékelésben ötödik helyen álló istálló valóban eléggé gyenge hétvégét teljesített Texasban: az edzéseken egyszerűen nem volt meg a tempójuk, így sem Fernando Alonso, sem Esteban Ocon nem jutott be az időmérőn a Q3-ban, majd a futamon mindketten kiestek, így a csapat nulla ponttal távozott az Egyesült Államokból. Ocon a startnál ütközött Antonio Giovinazzival, s az ottani sérülések miatt állt ki később, míg Alonso a következővel magyarázta a maga bokszba hajtását:
„Ahogy nyomtuk a verseny vége felé, a hátsó szárny eltört az utolsó előtti kanyarban. Belenéztem a tükörbe és láthatóan sérült volt, úgyhogy ki kellett állnunk az autóval. Ki kell elemeznünk, mert pillanatnyilag nem tudjuk biztosan, miért történt” – idézi a spanyolt az F1i.com szaklap. Alonso azt is hozzátette, hogy a tempóhiány kapcsán is komoly vizsgálatoknak néz elébe az Alpine:
„Remélhetőleg találunk válaszokat. Úgy vélem, a futamon sokkal jobb volt az autó. Versenyképesebbnek éreztem magam: egyértelműen gyorsabbnak, mint az Alfa Romeók, az Aston Martinok, sőt mint Tsunoda. A szabadedzéseken nem voltunk olyan gyorsak, mint a versenyen, úgyhogy szépet léptünk előre. De még így sem voltunk olyan jók, mint Szocsiban vagy Törökországban, úgyhogy ki kell ezt elemeznünk. Talán a huplik voltak az okai ennek, ide speciális felfüggesztés kell miattuk, s ezt nem igazán találtuk el. Igyekszünk ezt megvizsgálni és Mexikóban visszatérhetünk a legjobb formánkhoz.”
Az austini huplikat talán az egész mezőnyből leginkább kifogásoló Ocon is hasonló gondolatokat fogalmazott meg, bár ő vasárnap is küszködött az autóval: „Nyilván nem számítottunk ilyen szintű szenvedésre. Nagyon keményen kellett küzdenünk az autóval az edzéseken, de szépen lépdeltünk előre a hétvége során. Az időmérő nem alakult olyan jól, mint azt reméltük, de így is sokat fejlődtünk az FP1-hez képest. Aztán a futamon újra rettenetesen szenvedtünk. Ki kell ezt elemeznünk és erősebben visszatérnünk utána. De a COTA elég különleges pálya, nagyon nehéz összehasonlítani más helyszínekkel a bukkanók miatt, úgyhogy sok szempontot figyelembe kell vennünk.”