Azt ugyan még nem tudni, mi okozta Pierre Gasly felfüggesztésének meghibásodását az USA Nagydíján múlt vasárnap, de könnyen elképzelhető, hogy ennek hátterében is a sokat kritizált első szektoros, hatalmas hepehupák álltak. De nem csak neki okozott gondot a pálya állapota, a motorosok után az autóversenyzők sem zárták szívükbe a helyszínt.
Az időmérőn Max Verstappen hátsó szárnyán fedezett fel repedést a Red Bull, míg az Alpine mindkét pilótája a futamot volt kénytelen feladni. „Nagyon határeset, hogy az ilyen pályaminőség elfogadható-e a modern Formula-1-ben. Az autó megbízhatóságának határát feszegeti. Ha kicsit is tovább romlana a helyzet, úgy vélem, a versenyautók komoly meghibásodásokkal szembesülnének” – idézi Esteban Ocont az Autosport szaklap.
„Ha lassabb kört teljesítünk, semmi különösebb gond, de ha fokozzuk a tempót és gyorsítunk, hatalmas ütéseket kap a padlólemez és a felfüggesztés is. A mérnökök a telemetrián már vörös jelzéseket látnak az erőhatások miatt. Nem így szeretnénk versenyezni, a jövő évre ezeket a pályahibákat tényleg ki kellene javítani rendesen.”
„Még nem tudjuk pontosan, mi ment tönkre, de valami az autó hátuljával nem stimmelt, ezért kellett kiállnom. Eleve hiányzott a nyers versenytempónk is, az első körös balesetem sem hiányzott éppen. Nem voltunk elég gyorsak, a meghibásodások pontos okát még nem tudjuk” – tette hozzá Ocon, utalva ezzel Fernando Alonsóra, aki szintén kiállni kényszerült technikai hiba miatt a verseny hajrájában.