Hetedik és kilencedik helyen zárták a Ferrari pilótái az austini második szabadedzést, ami egyfelől jó kezdésnek tekinthető, másrészt viszont nem jó hír számukra, hogy a fő rivális McLarent erősítő Lando Norris a második legjobb időt autózta eközben. Charles Leclerc így nyilatkozott a vb-bronzért küzdő alakulatok közötti texasi erőviszonyokról a pénteki napot követően: „Nagyon-nagyon közel vagyunk, ahogy ez a helyzet már az idény kezdete óta. Próbálnunk kell mindent tökéletesen csinálni és legyőzni őket, és igyekszünk kiegyensúlyozottan végezni a munkánkat a szezon végéig.”
A monacói természetesen értékelte a saját első napi produkcióját is a Formula1.com kamerái előtt: „Az első szabadedzés nagyon jó volt, főleg a kevés üzemanyaggal teljesített etapok. A második tréningen aztán ez kevésbé sikerült jól, viszont a megtankolt autós etap jól nézett ki, és ez a legfontosabb vasárnapra. Itt-ott hiányzik még néhány dolog, de komoly kihívást jelent ez a pálya, és meg kell találnunk a megfelelő egyensúlyt az időmérő és a verseny között.”
Leclerc egyúttal arra is felhívta a figyelmet, mi okozza az egyik fő nehézséget a COTA-n: „A magas hőmérséklet miatt a gumikezelés kulcstényező. Túlmelegedtek az abroncsok, főleg a harmadik szektorban. Meg kell találni a tökéletes egyensúlyt aközött, hogy az első szektorban keményen nyomjuk és cserébe veszítünk az utolsóban, vagy inkább óvjuk a gumikat a pálya elején, hogy a végén lehessünk gyorsabbak. A harmadik edzésen tovább dolgozunk ezen, hogy csiszoljunk az időmérőre a dolgokon.”
A csapattárs Carlos Sainz szemlátomást örült az USA Nagydíj első napja után, noha a gyorsköre például nem sikerült tökéletesen: „Mosoly van a számon, mert mindenekelőtt nagyon élveztem a napot: nagyszerű ez a pálya, minden egyes kört élvezek itt megtenni. Trükkös volt az első edzésen megtalálni a beállításokat a huplik miatt, de némi finomhangolással sokat fejlődtünk a második gyakorlásra, úgyhogy elégedettebb voltam, még ha az időlista nem is erről árulkodik, mivel elég pocsék harmadik szektorom volt egy hiba és a forgalom miatt.”
Néhány hete a MotoGP-sek sokat panaszkodtak a bukkanókra, Sainznak viszont kifejezetten tetszik, hogy nem egyenletes az aszfalt felülete: „Huplisabbá vált az évek során, de ez szerintem karaktert adott a pályának, s egyúttal új kihívást jelent az autóknak és a versenyzőknek egyaránt” – idézi a spanyolt az F1i.com hírportál. Sainz is kiemelte a gumikopás fontosságát: „Nagyon meleg volt ma, ez kihatással volt a hosszú etapokra, mivel gyorsan megjelent a kopás a lágy gumikon. Ez trükkössé teheti a dolgokat vasárnap, úgyhogy rajta tartjuk a szemünket.”