DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 26. csütörtök
F1

Hamilton és Verstappen versenyzett, Perez az élen a második edzésen

Az első szabadedzés Mercedes-dominanciája után a Red Bull, legalábbis Sergio Perez visszavágott, és az élen zárta a délutáni (késő esti) gyakorlást, miközben a két vb-aspiráns már most találkozott.

Miután az első szabadedzésen rendkívül magabiztosan kezdett az élen, a Mercedes a magyar idő szerint éjszakába nyúló második szabadedzésen kihívóra talált, érdekes módon nem Max Verstappen, hanem csapattársa személyében. Megbízhatóságuk miatt már aggódhatnak, hiszen Valtteri Bottas öthelyes rajtbüntetést begyűjtve újabb motorcserére kényszerül (két másik Mercedes-motoros autóval egyetemben); tempójuk eddig nem vetít előre rossz forgatókönyvet, de az egy másodperces előny odalett.

Akárcsak a nap korábbi gyakorlásán, ezúttal is az egész mezőny kiözönlött a pályára a legelején, mégiscsak 2019-ben jártak itt utoljára, és még mindig vissza kell egy kicsit szokni. Az első, közepes keverékeken teljesített gyorskörök ismét Mercedes-Red Bull összecsapást hoztak, felváltva követték egymást a két csapat pilótái, Perez vezetésével. Ekkor annak a tetemes különbségnek, amit a bikások az első edzésen összeszedtek, nyoma sem volt, a négy versenyző 36 ezreden belül volt. Bottas és Perez ezután ide-oda pingpongoztak az élen az időkkel, míg csapattársaik kissé mással voltak elfoglalva.

Mindössze tíz percnek kellett eltelnie, hogy a két vb-esélyes egymásra találjon a pályán: Verstappen és Lewis Hamilton gyorsulási versenyt rendeztek a célegyenesben, majd az első kanyarért küzdöttek meg, ahonnan végül a címvédő jött ki elöl. A holland a kerék a kerék elleni csata után nemes egyszerűséggel idiótának titulálta riválisát, és a nemzetközi kézjellel is kifejezte elégedetlenségét.



Az első gyakorlás nyugalmához képest a pilótáknak később már jobban meggyűlt a bajuk a hírhedt bukkanókkal, többen is megküzdöttek az autó pályán tartásával. Erre azonban szükségük lenne a hétvégén, hiszen az FIA ezúttal is árgus szemekkel figyeli a pályahatárokat, és a köridő törlésével jutalmazza a szélesítést. Néhányak aztán más módon is megszenvedtek a versenygépükkel, Lando Norris és Charles Leclerc is azért hajtott vissza korábban a bokszba, mert kilazult valami a pilótafülkében.

Rövid szünet után jöhettek az időmérős szimulációk a lágy gumikon. A Perez-Bottas meccs folytatódott, és odaólálkodott a top3-ba Norris is, miközben Hamilton leggyorsabb körét törölték. Verstappen küzdelmes szabadedzésének sem szakadt még vége, a vb-éllovas a forgalomra akadt ki káromkodva a rádióban, és nem is tudott értékelhető kört összerakni.

Az utolsó negyedórára fordulva átvették a szerepet a hosszabb etapok és a versenyre készülés, így a sorrend is állandósult. Egyedül az első szabadedzésen is piros zászlót okozó Fernando Alonsónak volt még egy meleg pillanata, amikor a kavicságyon át falnak csúszott.

 

Az USA Nagydíj második szabadedzésének végeredménye:

  Versenyző Csapat Idő Különbség Körök
1 Sergio Perez RED BULL RACING HONDA 1:34.946   24
2 Lando Norris MCLAREN MERCEDES 1:35.203 +0.257s 20
3 Lewis Hamilton MERCEDES 1:35.310 +0.364s 22
4 Valtteri Bottas MERCEDES 1:35.360 +0.414s 24
5 Daniel Ricciardo MCLAREN MERCEDES 1:35.457 +0.511s 21
6 Lance Stroll ASTON MARTIN MERCEDES 1:35.561 +0.615s 25
7 Charles Leclerc FERRARI 1:35.572 +0.626s 23
8 Max Verstappen RED BULL RACING HONDA 1:35.824 +0.878s 23
9 Carlos Sainz FERRARI 1:35.919 +0.973s 24
10 Antonio Giovinazzi ALFA ROMEO RACING FERRARI 1:36.138 +1.192s 26
11 Esteban Ocon ALPINE RENAULT 1:36.158 +1.212s 23
12 Pierre Gasly ALPHATAURI HONDA 1:36.242 +1.296s 25
13 Fernando Alonso ALPINE RENAULT 1:36.376 +1.430s 18
14 Kimi Räikkönen ALFA ROMEO RACING FERRARI 1:36.558 +1.612s 25
15 Sebastian Vettel ASTON MARTIN MERCEDES 1:36.718 +1.772s 30
16 Yuki Tsunoda ALPHATAURI HONDA 1:36.983 +2.037s 24
17 Mick Schumacher HAAS FERRARI 1:37.041 +2.095s 24
18 Nicholas Latifi WILLIAMS MERCEDES 1:37.254 +2.308s 26
19 George Russell WILLIAMS MERCEDES 1:37.490 +2.544s 21
20 Nikita Mazepin HAAS FERRARI 1:38.026 +3.080s 23
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: