Miután az első szabadedzésen rendkívül magabiztosan kezdett az élen, a Mercedes a magyar idő szerint éjszakába nyúló második szabadedzésen kihívóra talált, érdekes módon nem Max Verstappen, hanem csapattársa személyében. Megbízhatóságuk miatt már aggódhatnak, hiszen Valtteri Bottas öthelyes rajtbüntetést begyűjtve újabb motorcserére kényszerül (két másik Mercedes-motoros autóval egyetemben); tempójuk eddig nem vetít előre rossz forgatókönyvet, de az egy másodperces előny odalett.
Akárcsak a nap korábbi gyakorlásán, ezúttal is az egész mezőny kiözönlött a pályára a legelején, mégiscsak 2019-ben jártak itt utoljára, és még mindig vissza kell egy kicsit szokni. Az első, közepes keverékeken teljesített gyorskörök ismét Mercedes-Red Bull összecsapást hoztak, felváltva követték egymást a két csapat pilótái, Perez vezetésével. Ekkor annak a tetemes különbségnek, amit a bikások az első edzésen összeszedtek, nyoma sem volt, a négy versenyző 36 ezreden belül volt. Bottas és Perez ezután ide-oda pingpongoztak az élen az időkkel, míg csapattársaik kissé mással voltak elfoglalva.
Mindössze tíz percnek kellett eltelnie, hogy a két vb-esélyes egymásra találjon a pályán: Verstappen és Lewis Hamilton gyorsulási versenyt rendeztek a célegyenesben, majd az első kanyarért küzdöttek meg, ahonnan végül a címvédő jött ki elöl. A holland a kerék a kerék elleni csata után nemes egyszerűséggel idiótának titulálta riválisát, és a nemzetközi kézjellel is kifejezte elégedetlenségét.
Az első gyakorlás nyugalmához képest a pilótáknak később már jobban meggyűlt a bajuk a hírhedt bukkanókkal, többen is megküzdöttek az autó pályán tartásával. Erre azonban szükségük lenne a hétvégén, hiszen az FIA ezúttal is árgus szemekkel figyeli a pályahatárokat, és a köridő törlésével jutalmazza a szélesítést. Néhányak aztán más módon is megszenvedtek a versenygépükkel, Lando Norris és Charles Leclerc is azért hajtott vissza korábban a bokszba, mert kilazult valami a pilótafülkében.
Rövid szünet után jöhettek az időmérős szimulációk a lágy gumikon. A Perez-Bottas meccs folytatódott, és odaólálkodott a top3-ba Norris is, miközben Hamilton leggyorsabb körét törölték. Verstappen küzdelmes szabadedzésének sem szakadt még vége, a vb-éllovas a forgalomra akadt ki káromkodva a rádióban, és nem is tudott értékelhető kört összerakni.
Az utolsó negyedórára fordulva átvették a szerepet a hosszabb etapok és a versenyre készülés, így a sorrend is állandósult. Egyedül az első szabadedzésen is piros zászlót okozó Fernando Alonsónak volt még egy meleg pillanata, amikor a kavicságyon át falnak csúszott.
Az USA Nagydíj második szabadedzésének végeredménye:
Versenyző | Csapat | Idő | Különbség | Körök | |
1 | Sergio Perez | RED BULL RACING HONDA | 1:34.946 | 24 | |
2 | Lando Norris | MCLAREN MERCEDES | 1:35.203 | +0.257s | 20 |
3 | Lewis Hamilton | MERCEDES | 1:35.310 | +0.364s | 22 |
4 | Valtteri Bottas | MERCEDES | 1:35.360 | +0.414s | 24 |
5 | Daniel Ricciardo | MCLAREN MERCEDES | 1:35.457 | +0.511s | 21 |
6 | Lance Stroll | ASTON MARTIN MERCEDES | 1:35.561 | +0.615s | 25 |
7 | Charles Leclerc | FERRARI | 1:35.572 | +0.626s | 23 |
8 | Max Verstappen | RED BULL RACING HONDA | 1:35.824 | +0.878s | 23 |
9 | Carlos Sainz | FERRARI | 1:35.919 | +0.973s | 24 |
10 | Antonio Giovinazzi | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 1:36.138 | +1.192s | 26 |
11 | Esteban Ocon | ALPINE RENAULT | 1:36.158 | +1.212s | 23 |
12 | Pierre Gasly | ALPHATAURI HONDA | 1:36.242 | +1.296s | 25 |
13 | Fernando Alonso | ALPINE RENAULT | 1:36.376 | +1.430s | 18 |
14 | Kimi Räikkönen | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 1:36.558 | +1.612s | 25 |
15 | Sebastian Vettel | ASTON MARTIN MERCEDES | 1:36.718 | +1.772s | 30 |
16 | Yuki Tsunoda | ALPHATAURI HONDA | 1:36.983 | +2.037s | 24 |
17 | Mick Schumacher | HAAS FERRARI | 1:37.041 | +2.095s | 24 |
18 | Nicholas Latifi | WILLIAMS MERCEDES | 1:37.254 | +2.308s | 26 |
19 | George Russell | WILLIAMS MERCEDES | 1:37.490 | +2.544s | 21 |
20 | Nikita Mazepin | HAAS FERRARI | 1:38.026 | +3.080s | 23 |