A Red Bull a Mercedes utolsó nagy, Silverstone-ban bevetett fejlesztési csomagja óta hangoztatja, hogy a világbajnok istálló autója hirtelen nagy előrelépést tett motorfronton. Ezt a legutóbbi, isztambuli hétvégén is hangoztatták: Christian Horner csapatfőnök szerint a W12-es az egész szezonban most működött a legjobban, míg Helmut Marko tanácsadó úgy fogalmazott, hogy olyan nagy volt a rivális autójának végsebességbeli előnye, mintha a Mercedes nyitott DRS-sel menne az egyenesekben.
A hírek szerint az energiaitalosok arra gyanakodtak, hogy ellenfelük a motorhűtés terén trükközött valamit, emiatt pedig az FIA-tól kértek tisztázást az ügyben. Ez már nem az első ilyen eset 2021-ben a két élcsapat között: korábban a szárnyak kapcsán alakultak ki viták. Az Auto Motor und Sport információi szerint azonban ezt a kérvényt elutasította a Nemzetközi Automobil Szövetség.
Ezt most tulajdonképpen maga Marko is megerősítette, amikor így nyilatkozott a Motorsport-Magazin.com hasábjain: „Mindent tisztázott az FIA. El kell fogadnunk, amit az FIA, a legfelsőbb hatóság dönt.”
Marko szerint egyébként azzal, hogy a Mercedes fejlődött az erőforrás és a végsebesség terén, a Red Bull-Honda csak a magasan fekvő helyszíneken lehet előnyben: „Pillanatnyilag két olyan versenyt látok, ahol előnyünk lehet a tengerszint feletti magasság miatt: Mexikó és Sao Paulo. A másik négy pályán jelenleg a Mercedes a favorit” – vélekedett a szakember az F1-Insider.com lapnak nyilatkozva.