Szükséges volt cserélni vagy nem kellett volna? Ez a kérdés uralja a Török Nagydíjat követő F1-es híreket: Lewis Hamilton nyolc körrel a leintés előtt állt ki friss intermediate abroncsokért, és a pályán ő maga is megkérdőjelezte, jó döntés született-e. Egyetlen autónak a mezőnyből sikerült kerékcsere nélkül teljesíteni a versenyt: Esteban Ocon taktikája azt mutatja, nem lett volna lehetetlen végigmenni.
Ugyanakkor maga Ocon úgy nyilatkozott, ha még egy kört kell teljesíteni, defektet kapott volna. A Pirelli is úgy vélekedik, Hamilton gumija nem bírta volna ki a hátralevő távot, a gumicég kifejezetten kérte a csapatokat, biztonsági okból cseréljenek. A Mercedesnél szintén Oconra mutatnak: a francia drámaian visszaesett a futam utolsó köreiben.
„Estebant öt-hat körrel a vége előtt előzte meg Lance Stroll, és végül 17 másodperccel mögötte végzett” – mutatott rá a számokra Andrew Shovlin, a Mercedes pályaszéli mérnökigazgatója. „Ilyen gyorsan el lehet szállni. Ez a gondolatunk most, nem tudtuk volna tartani a tempót. Esteban két másodpercet veszített a célig tartó rövid szakaszon is. Alaposan le fogjuk ellenőrizni, de egészen biztosak vagyunk benne, hogy úgy is elvesztettük volna azt a két helyet, és talán azt kockáztattuk volna, hogy még többet is.”
Toto Wolff csapatvezető ugyancsak arról beszélt, hogy a köridők röviddel a kiállás előtt drasztikusan romlani kezdtek. „Úgy 10-12 körrel a vége előtt még azt gondoltuk, egész erősek a körei. A mögötte levők, mint Perez 34,6-os, 34,7-es időket futottak. Azután hirtelen elkezdett visszaesni. Amikor Perez intermediate abroncsa átesett a szemcsésedési fázison és ablakba került, 1,5-2 másodpercet veszítettünk el körönként. Egyértelmű volt, hogy elveszítjük a pozíciót, talán Leclerc-rel és Gaslyvel szemben is” – mondta Wolff. Hamilton így ötödikként ért célba, Perez és Leclerc mögött, de Gasly előtt.