Két hete a Formula-1-es Orosz Nagydíjon végre megérkezett a Ferrari régóta várt továbbfejlesztett erőforrása, amelyet azonban Szocsiban csak Charles Leclerc kapott meg. A monacói pilóta és a csapat is elégedett volt a tapasztalatokkal – bár azt nem számszerűsítették, mekkora előrelépést jelent a 2022 szempontjából is fontos újítás –, és csak a futam végén megérkező esőnek volt köszönhető, hogy nem mentett erős pontszerző helyet a mezőny végéről indulva a versenyző.
A most esedékes Török Nagydíjon a csapattárs Carlos Sainz autójába szerelik be az új motort, így ezúttal a spanyolt sorolják a rajtrács hátuljára, ám a spanyol némileg talán meglepő módon nem borús hangulatban készülődik a hétvégére: „Igazából nem érzem ennyire rossznak a helyzetet” – mondta el Sainz a csütörtöki sajtótájékoztatón a Formula.hu jelenlétében. „Ha egy új motorral vágunk neki a hétvégének, amely remélhetőleg valamennyi teljesítményt és fejlődést jelent a csapat számára, akkor nem lehetek csalódott.”
„Persze megfizetjük ennek az árát azzal, hogy az utolsó helyről rajtolunk, de elég jó mutatóim vannak olyan téren az elmúlt évekből, hányszor vágtam át a mezőnyön a rajtrács végéről, szóval bizonyos szempontból még izgatott is vagyok emiatt, mert főként a versenyre fogunk koncentrálni a felkészülésnél, hogy jól beállítsuk az autót a különböző keverékekhez és körülményekhez, beleértve a teli tankot és így tovább. Szóval rendben van, hogy más lesz ez a hétvége, és igazából izgalmasnak találom, hogy nincs mit veszítenem. Még több kockázatot vállalva vághatunk neki a hétvégének.”
A Ferrari tavaly erősen szerepelt az akkor a friss újraaszfaltozás miatt eléggé csúszós isztambuli pályán. Az ígéretek szerint idén már jobb lesz a tapadás, Sainz ugyanakkor – Leclerc-hez hasonlóan – bízik benne, hogy azért valami megmaradt a 2020-as viszonyokból:
„Szerintem mindannyian arra számítunk, hogy jobb lesz a tapadás. Az már más kérdés, hogy mennyivel jobb. Ha olyan lesz, mint Portimao, ahol nincs túl nagy tapadás, de azért rendben van, akkor jó móka lesz. Ha Barcelonára vagy Silverstone-ra fog emlékeztetni, ahol nagyon komoly a tapadás, az is elég izgalmas lehet, mert akkor pedig a gumihasználat jelenthet problémát. Szóval a személyes érdekeim miatt abban bízom, hogy extrémek lesznek a körülmények: minél extrémebbek, annál több minden történhet, és remélhetőleg annál több lehetőségem adódik.”