Egy nappal a bajnoki riválisok ütközését követően még mindig az ott történtektől hangos a sajtó, különösen azután, hogy a felügyelők a holland Max Verstappent büntették a sokak szerint versenybalesetnek minősülő eset miatt. Felvetődött a kérdés, hogy a holland vajon szándékosan tett-e keresztbe ellenfelének, reagálva a két hónappal ezelőtti Brit Nagydíjon történtekre. Akkor a többség Hamiltont tette felelőssé, aki végül büntetés nélkül úszta meg a balesetet, ráadásul meg is nyerte a futamot. Angliában csak Verstappen nem szerzett pontot, most viszont mindketten nulláztak.
Vajon tényleg szándékosan hajtott végre ilyen balesetveszélyes manővert a holland? – vetette fel az F1 1996-os világbajnoka, Damon Hill a Sky F1-en. „Erős, és egyáltalán nem tetszik, hogy ezzel vádolok bárkit, de Maxnak pontelőnye van, ezt a versenyt pedig egyértelműen a Mercedesnek kellett volna megnyernie. Így viszont továbbra is a holland vezeti a bajnokságot.”
Nem ez volna az első alkalom, hogy a versenyzők szándékosan ütköztek a cél érdekében. Hasonló eset történt ugyanis az 1990-es Japán Nagydíjon Ayrton Senna és Alain Prost között; akkor a brazil hajtott bele szándékosan ellenfelébe. Helmut Marko cáfolja, hogy a Monzában történtek párhuzamba állíthatóak a suzukaiakkal. „Eléggé nyilvánvaló, hogy ők ketten nem lesznek barátok, de ettől még nem volt szándékos, én versenybalesetnek minősítem. Mi is hibáztunk, hiszen rengeteg idő elment a bokszkiállással, ezért tudta Lewis megközelíteni Maxot, a brit azonban több helyet is hagyhatott volna, hogy ne kerüljön sor a balesetre” – fejtette ki Marko, majd hozzátette: azt feltételezni, hogy Verstappen szándékosan ment neki Hamiltonnak, ostobaság. Szerinte az 1990-as eset és e között óriási a különbség, hiszen hiába ugyanaz a végeredmény, a szándék teljesen más volt.
Az eset után Verstappen öt ponttal vezeti a bajnokságot Hamilton előtt, ugyanakkor Szocsiban háromhelyes rajtbüntetéssel kell szembenéznie, amelyet a felügyelők a baleset körülményeinek kivizsgálását követően szabtak ki rá.