A leggyorsabb köröknek mindig volt jelentősége, persze nem mindig ugyanolyan tekintetben. A versenyben futott kör rekordját is állandóan feljegyzik, de 2019 óta már a világbajnoki pontverseny miatt is fontos. Jelenleg a szabály szerint akkor jár pluszpont egy pilótának a legjobb köridőért, ha az illető a pontszerző zónán belül végez.
Mindez persze csak egy bónuszpont, ám a világbajnoki cím szempontjából nagyon is jelentős tud lenni a végelszámolásnál, erre pedig jó példa volt a Holland Nagydíjon történt eset, ahol bizony aggódnia kellett a Mercedesnek, miután Valtteri Bottas majdnem elvette azt az egy pontot a csapattársától. Ez persze nem lett volna hatalmas gond, ha Lewis Hamilton tetemes előnnyel rendelkezne a tabellán, de idén nagy a harc a címért.
Korábban a Formula-1-ben volt már példa hasonlóra, 1950 és 1959 között is adtak pontot annak, aki elérte a legjobb köridőt, de akkoriban még csak tizedre pontosan mérték az időket, ez pedig bonyolította a dolgokat, így végül törölték ezt a lehetőséget. 2007 óta viszont már nem csak a statisztika miatt fontos mindez, hanem azért is, mert külön díjat osztanak annak a versenyzőnek, aki a legtöbbször tudott leggyorsabb kört futni az adott szezon során, ebben pedig Hamilton a legjobb, aki öt alkalommal kapta meg ezt az elismerést, de nem csak ebben listavezető, hanem a mi rangsorunkban is.
Ezúttal az alapján tettük sorba a mezőnyt, hogy kinek hányszor sikerült eddigi pályafutása során megfutnia a leggyorsabb kört. Nem meglepő módon, a lista végén azok zártak, akik kevés időt töltöttek el az F1-ben és nem is az élmezőnybe tartozó csapatoknál versenyeztek eddig. Összesen hét olyan pilóta volt, beleértve az újoncokat is, akiknek még nem jött össze ez a siker, ugyanakkor van olyan, aki a nehézségek ellenére is büszke lehet, így például George Russell is, aki a tavalyi Szahíri Nagydíjon tudta ezt elérni még a Mercedeses beugrása során.
Carlos Sainz is egyszer tudott a leggyorsabb lenni, a tavalyi Stájer Nagydíjon és bár ő 2015-ben kezdett, vagyis jó ideje a mezőny tagja, mégis kiszorult a legjobb tíz közül. A lista első felében talán csak két olyan ember van, aki kakukktojásnak tűnhet, Charles Leclerc 2018-ban, míg Pierre Gasly 2017-ben kezdte meg a karrierjét, az előttük lévők közül pedig szinte mindenki jóval rutinosabbnak mondható náluk, kivéve persze Max Verstappent. A holland ugyanabban a szezonban kezdett, mint Sainz, de mégis a hetedik helyre került, megelőzve jelenlegi csapattársát Sergio Perezt.
Verstappen már 2016-ban kapott egy erős autót és élni is tudott a lehetőséggel,a mexikóinak viszont nem volt ilyen szerencséje, noha 2012-ben a Sauber elég jónak tűnt. Perez ennek is köszönhetően szerezte meg abban az évben, Monacóban az első leggyorsabb körét. Az élmezőnyben viszont már csupa tapasztalt versenyzőt lehet találni, ráadásul a legjobb négy közé, csak a világbajnokok fértek be.
23 körrel Alonso lett a negyedik, Sebastian Vettel 38-al a dobogó alsó fokát szerezte meg, Kimi Raikkönen pedig 46 alkalommal volt igazán gyors, amivel a második helyen zárt ebben a felsorolásban. A listánk élére ezúttal a hétszeres világbajnok Hamilton került, aki eddig összesen 57 esetben futotta meg a leggyorsabb kört és ezzel simán nyerni tudott, ami viszont érdekesség, hogy az örökranglistán még mindig csak a második helyen áll, mégpedig a másik hétszeres bajnok, Michael Schumacher mögött, aki 77 ilyen sikert könyvelhetett el.
A brit pilóta tehát sok rekordot megdöntött már, a vb címek és a leggyorsabb körök tekintetében viszont még mindig nem nyomta le a német legendát.