A Holland Nagydíj előtt a Mercedes-csapatfőnök Toto Wolff abban reménykedett, hogy a második-harmadik helyre kvalifikáló két autó stratégiai előnyt ad a magára maradó Max Verstappennel szemben. A csapat tényleg mindent megpróbált a hollanddal vívott harcban: elévágást, Valtteri Bottas segítségét, akit kint tartottak, hogy lassítsa a hollandot – azonban be kellett érniük a dobogó két alacsonyabb fokával.
„Volt egy kis reményünk az elévágásra, de nem sikerült jól időzítenünk. Nem számítottunk rá, hogy (Verstappen) a kemény keverékre fog váltani, de ez történt” – nyilatkozta a Sky Sportsnak Wolff. A harmadik etapon Hamilton a közepes, Verstappen a kemény abroncsot választotta.
„Szoros a verseny, ezen a pályán pedig Max volt a leggyorsabb. Monza már más történet lesz. Úgy érezzük, hogy még mindig a bajnoki harcban vagyunk” – jelentette ki Wolff. Bár zsinórban két győzelemmel Verstappen visszavette a bajnokság vezetését, előnye csupán három pont, a konstruktőrök között pedig valójában a Mercedes vezet, 12 ponttal a Red Bull előtt.
A Holland Nagydíjon Valtteri Bottasnak kétszer is a csapat érdekeit kellett szolgálnia: először akkor, mikor Verstappent maga mögött tartotta saját első kiállása előtt, Hamiltont viszont villámgyorsan elengedte, másodszor pedig utolsó, lágy gumis etapján, mikor a csapat rádión megtiltotta neki a leggyorsabb kör megszerzését.
„Láttuk a monitorokon, hogy elemelte, de mégis úgy éreztük, szükséges, hogy James a rádión is rászóljon, vegyen vissza” – mondta Wolff. Ennek ellenére Bottas megfutotta a verseny addigi leggyorsabb körét, elvéve azt a csapattárstól. Nagy dorgálásra ennek ellenére nem számíthat, a legutolsó körben ugyanis Hamilton visszaragadta a bónuszpontot.