DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Gasly: Túl sok a vízpermet az autók mögött

Az AlphaTauri pilótája szerint a Belga Nagydíjon látott körülményeken azzal lehetne a legjobban segíteni, ha csökkenteni tudnák az autók által felvert víz mennyiségét.

Sokan még most sem értik, hogy a pilóták miért is kaphattak pontokat a Belga Nagydíj után, abban viszont a legtöbben egyetértenek, hogy a múlt vasárnapi körülmények között gyakorlatilag lehetetlen volt versenyt rendezni. A látási viszonyok nagyon rosszak voltak, így nem lehetett biztonságos körülmények között elkezdeni a futamot, véleménye pedig több versenyzőnek is van arról, hogy mit kellene másképpen csinálni a jövőben.

A Ferrari spanyolja, Carlos Sainz egy dupla futamot tartana Spában legközelebb, hogy kártalanítsa a nézőket, a világbajnoki címre is esélyes Max Verstappen pedig előrébb hozná a kezdést. Az AlphaTauri versenyzője, Pierre Gasly szerint az autók mögött felverődő víz mennyiségével kellene kezdeni valamit.

„Sajnos nem hiszem, hogy más lehetőség lett volna, mert a látási viszonyok annyira rosszak voltak a mezőnyben. Ha egy autó bármilyen okból megáll a pályán, vagy ütközik és sokan mások jönnek közvetlenül mögötte, abból tudjuk, hogy milyen következmények lesznek” idézte Gaslyt a Motorsport.

gasly-viz-spa-dppi



„A probléma az, hogy mindig számítasz az előtted haladókra, hogy a pályán maradnak és hasonló sebességgel mennek, mint te. Viszont a látótávolság körülbelül 30 méter volt, ha pedig 200-250km/h-val érkezel és meglátod az előtted lévőt, akkor már nincs esélyed megállni. Láttunk már elég borzalmas dolgot itt ezen a pályán.”

A francia pilóta úgy véli, a látási viszonyokat javítani lehetne azzal, ha kevesebb vizet permeteznének az autók egymás mögött.

„Azon kellene dolgoznunk, hogy megpróbáljuk csökkenteni a permetet az autók mögött. Amikor az orvosi autót néztem, ott sokkal kisebb volt annál, mint amit mi csináltunk, persze nyilván sokkal alacsonyabb sebességgel mentek. Szerintem ez az egyik olyan terület, amire az F1-nek a következő években koncentrálnia kellene, mert ha ezen változtatni lehetne és jobb a látótávolság, akkor, a körülmények lehetnek nagyon trükkösek, lehet aquaplaning, vagy sok csúszás, de legalább látunk és csak rajtunk múlik, hogy mekkora tapadást tudunk elérni” zárta gondolatait Gasly.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: