DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Marko: Miért kapott Vettel sokkal keményebb büntetést, mint Hamilton?

A Red Bull főtanácsadója megkérdőjelezi a versenybíróság tevékenységét, hogy miközben Lewis Hamilton egy nagysebességű ütközés okozásáért alig kapott valamit, Vettelt meg egy apróságért kizárták.

A szabály az szabály, tartja a régi mondás, de a Formula-1-ben jelenleg nagyon nehéz, szinte lehetetlen olyan döntéseket hozni, hogy az mindenkinek megfeleljen. A Brit Nagydíj első körében Lewis Hamilton kiütötte a versenyből Max Verstappent, a csattanás óriási sebességnél történt. A britet ugyan megbüntették tíz másodpercre, tehát hibásnak találták, ám így is aránylag könnyedén megnyerte a versenyt és besöpörte a 25 pontot, miközben a holland nullázott.

A Red Bull főtanácsadója most még inkább morgolódik, mivel a Magyar Nagydíj végeredményét utólag megváltoztatták, a második helyezett Sebastian Vettelt kizárták, mivel autójában nem volt meg a szabályok szerint kötelező egy liternyi üzemanyag a futam végén, csak három deciliter. Az Aston Martin fellebbezett az ítélet ellen, de jelen állás szerint Lewis Hamilton ezzel további pontokat nyert, mivel feljött a második helyre, így még több egységgel vezet Verstappen előtt.

„Vettelt diszkvalifikálták amiatt, mert nem maradt elegendő üzemanyag a tankjában. Kicsit el kellene beszélgetnünk a büntetési rendszerről. Nem kérdés, miért fogyott ki kevés híján az üzemanyag Vettel autójából”- ecsetelte véleményét Helmut Marko a Speedweek hasábjain.



 

Marko szerint nagyon nincs rendben ez a büntetési szisztéma

„Egy normális versenyre számítottak a mérnökök, de az Oconnal való csatározása során egyszerűen több égett el nála, nincs olyan pilóta a világon, aki ebben a szituációban üzemanyagspórolásra állt volna be. De ez milyen probléma ahhoz képest, amit Hamilton tett két héttel korábban?”

„Azt is állította Hamilton, hogy Fernando Alonso túl veszélyesen vezetett. Alonso szenzációsan vezetett, a lehető legjobban védekezett, az pedig külön érdekes, hogy a veszélyes vezetést pont egy olyan pilóta feszegeti vele kapcsolatban, aki egy versennyel korábban egyik versenytársát kiütötte a futamból.”

„Ami a szezont illeti, az első félévünk jobban sikerült, mint vártuk. Teljesen egy szinten vagyunk a Mercedesszel mind a karosszéria, mind a motor tekintetében, Max Verstappen pedig elképesztően jól vezet, az idei a legjobb formája eddig. Aztán saját hibánkon kívül jött a katasztrófa, amikor Hamilton nekiment Verstappen hátsó kerekének, ezzel megfosztva minket egy biztos győzelemtől, mert azt Hamilton is tudta, hogy ha akkor nem tudja megelőzni pilótánkat, további esélyei nem lettek volna erre.”

„Egyébként azzal a balesettel még 1,5 millió eurós kárt is okozott a csapatunknak. A magyarországi időmérő után lett világos számunkra, hogy mégiscsak károsodott az erőforrásunk, így valószínűleg rákényszerülünk majd egy negyedik motor használatára, ami pedig rajtbüntetést von maga után. A baleset indította el a láncreakciót” – tette hozzá Marko.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: