DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Meglepte a Mercedest a hungaroringi előny

Előzetesen arra számítottak, hogy a magyar pálya a Red Bull terepe lehet, ehhez képest az Ezüst Nyilak diktálták a jobb tempót – mindebbe pedig a bikák fura szárnyválasztása is belejátszhatott.

A Brit Nagydíjon elért győzelem ellenére is úgy érkezett meg a Magyar Nagydíjra a Mercedes, hogy nem számítottak a silverstone-i szereplés megismétlésére. Ehhez képest a Hungaroringen még egyértelműbbnek tűnt, hogy náluk van a tempóelőny a Red Bull-lal, az időmérőn hosszú idő után ki is sajátították az első sort. Ám arra, hogy ez minek volt köszönhető, még a világbajnoki címvédő alakulat vezető pályamérnöke, Andrew Shovlin sem tudott egyértelmű választ adni:

mercedes-redbull-magyargp-1



„Ezt meg kell vizsgálnunk a következő napokban” – idézi a szakembert a Formula1.com. „Elég apró fejlesztésekkel dolgozunk már csak, hogy őszinte legyek, de valóban volt egy csomagunk Silverstone-ban, amely szemlátomást hasznos teljesítménybeli előrelépést hozott számunkra. Az autó remekül működött itt a gumik hőmérsékletének megtartását illetően, s elég jó egyensúlyra is találtunk, de igazából magunkat is megleptük: kellemes meglepetés ért, példának okáért a pole-pozíciós előnyünk tekintetében.”

Shovlin szerint nemcsak ők teljesítettek felül, hanem a Red Bull is némileg alulmúlta a várakozásokat, ebben pedig az is szerepet játszhatott, hogy a Mercedes szakembere szerint meglepő módon nem a legnagyobb leszorítóerőt generáló hátsó szárnyat használták a hungaroringi időmérőn és versenyen:

„Igen, mivel azt gondoltuk, hogy ez a pálya kedvezni fog nekik” – felelte arra a kérdésre, hogy meglepte-e őket a Red Bull haloványabb produkciója. „A másik, ami miatt aggódni szoktunk a vegyes leszorítóerőjű pályákon, hogy mi gyakran a maximális leszorítóerőt generáló szárnnyal megyünk, ők viszont csak Monacóban meg itt szokták ezt elővenni. Talán nem találtak jó balanszot vele, mert szombatra elvetették, és számunkra furcsa volt, hogy ezen a pályán nem a legnagyobb hátsó szárnyat használták. Nem állítjuk, hogy miért döntöttek így, de talán azért, mert nem tudták kellő mértékben terhelni az autó elejét.”

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: