A fantasztikus Magyar Nagydíjat követően három csapat, a Mercedes, a Ferrari és a McLaren kicsivel később engedte el alkalmazottjait a jól megérdemelt nyári szabadságra, ugyanis ők segédkeztek a Pirellinek az utolsó kétnapos szárazpályás gumiteszten.
A három csapat az olasz gyártó 2022-es 18”-os abroncsait tesztelte kedden és szerdán, ami után már nem lesz több lehetősége az istállóknak beleszólni a gumik fejlesztésébe, mivel már csak egyetlen tesztidőpont maradt, de szeptember 15-16-án Magny-Cours-ban az intermediate és az esős változatokat teszteli majd az Alpine.
Mario Isola, a Pirelli igazgatója árult el részleteket a teszttel kapcsolatban: „Különböző öszvér autókat használtunk a gumiteszten, hiszen átalakított 2021-es autókról van szó, hogy azok hasonlítsanak a jövő évi technikára, amik mind más-más tulajdonságokkal rendelkeznek.”
„A visszajelzések eléggé következetesek voltak a csapatok felől, ami hatalmas segítség volt számunkra” – mondta Isola. A Pirellitől azt kérték, hogy olyan gumikat készítsenek az új autókhoz, amelyek strapabíróbbak és szélesebb a működési tartományuk.
„A jelenlegi autók sokkal nehezebbek, mint a régebbiek, ami plusz terhet ró az abroncsokra, ráadásul szélárnyékban leszorítóerőt vesztenek, ami ugyancsak a gumiktól kér pluszt” – magyarázta Isola, így bizonyára segítségükre lesz, hogy jövőre fontosabb szerepet kap a szívóhatás, ami valószínűleg a gumik élettartamának is kedvezni fog.
A Pirelli igazgatója továbbá azt is elárulta, hogy elkészül a 2022-es szárazpályás gumik végleges verziója a következő hónapban, mivel a szezon végi kollektív tesztet megelőzően – melyen a Williams nem fog részt venni – már csak az esőgumikat tesztelik a szezon hátralévő részében.