A legnagyobb meglepetés talán George Russell kiesése volt, a brit ezúttal nem tudott csodát végrehajtani és már a Q1-ben búcsúzott. „A részünkről a hétvége előtt úgy gondoltam, hogy a Q2 meglehet, de valamilyen oknál fogva nem találtam azt a ritmust, amelyet korábbi pályákon. A szezon előtt az egyik legerősebb pályának gondoltam, hogy jó esélyünk lesz jó eredményt elérni, erre most először a Q2 sem sikerül. Nem mehet mindig minden jól, de természetesen kissé csalódott vagyok most.”
„ Az időjárás sem a legideálisabb számunkra, szelesebb, mint volt az előző négy versenyhétvégén, de nagyon kicsik a különbségek. Mindig nagy kedvvel megyek az időmérőkön és megpróbálok egy remek kört összerakni, de ma egyből éreztem, hogy nem akar összeállni, nem volt meg az a megszokott jó érzés, a ritmus az autóval és a gumikkal. Tudtam, hogy most ez nem lesz olyan jó, mint általában. Sokkal könnyebb, amikor továbbjutok a Q2-be, az ad egy lökést. De most már csak a holnapra koncentrálunk.”
„Egyértelműen nem vagyok olyan boldog, mert ez az első alkalom a szezonban, amikor nem jutunk tovább a Q1-ből, egy olyan pályán, amit előzetesen nagyon erősnek gondoltunk. A legtöbb versenyzőnek körülöttünk három szett gumija volt, ha mi is ennyit használunk fel, egyet kevesebb esélyünk lett volna a Q2-ből továbbjutni a Q3-ba. Úgy döntöttünk, hogy megpróbáljuk két szettel, és rámegyünk utána a Q3-ra. Ez azonban nem jött össze” – fejtette ki George Russell.
Csalódott volt a másik Williams pilóta is, Nicholas Latifi, miután nem sikerült bejutnia az kvalifikáció második szakaszába. „Egyáltalán nem ilyen hétvégére számítottunk, reméltük egy kicsit versenyképesebbek lehetünk. A Q2-ről nagyon kis különbséggel maradtunk csak le. Az autó egészen jónak érződött, nem volt tökéletes az egyensúlya, de nem volt messze tőle, viszonylag elégedett voltam vele. A körömmel is meg voltam elégedve, viszont meg kell vizsgálnunk a problémát, ami az erőforrással adódott, mert négyszer-ötször is kihagyhatott a kör során, amellyel vesztettem valamennyi időt. A hiba nélkül a Q2 is meglehetett volna talán, nem tudom a pontos időveszteséget miatta, de mindenképpen fájdalmas.”
„ Az autót jónak éreztem, mondhatnám, hogy több leszorító erő lehetne az első szárnyakon vagy hasonlók, de nagyjából elégedett voltam az egyensúlyával, jól működtek az éjszaka elvégzett változtatások, megadta a szükséges önbizalmat a harmadik szabadedzésen és az időmérőn is. Nagyon kicsik voltak a különbségek, a tempónk rendben volt, csak egy kevés szerencse hiányzott” – mondta a kanadai.
Ezúttal is utolsó helyen végzett a két Haas, Mick Schumacher el sem tudott indulni a harmadik szabadedzésen elkövetett hibája miatt, amikor kicsúszott és összetörte az autóját, Nyikita Mazepin pedig majdnem egy másodpercet kapott az előttük végző Williamsektől. „Nagyon meleg volt, a pályahőmérséklet körülbelül 60 Celsius fok lehetett, ami egyáltalán nem segít a gumiknak, már csak olvadoznak rajta. De ettől függetlenül három konzisztens kört tudtunk megtenni, és eddig a pontig elég tiszta hétvége volt eddig mögöttem, de eljutottunk egy olyan pontra, amikor már nem tudunk ennél többet kihozni a lehetőségekből. A leszorítóerő hiánya problémát okozott nekünk, sokat csúszkált alattam az autó. A pálya nagyon forró volt, a gumik is túlhevültek, sok tapadást vesztettünk a kör elejéhez képest, ami nem ideális.”
„Mick is mindent beleadott. Ő egy nagyon jó versenyző, de néha a legjobbak is hibáznak. Rengeteg a gyors kanyar itt, a falak viszonylag közel vannak, szóval muszáj megbíznunk az autóban. Ez a legtöbb, amit megtehettünk, ennél több leszorítóerőt nem tudunk generálni. A holnapi nap megpróbáljuk minden lehetőségünket kihasználni, remélem az 1-es és 2-es kanyarban lesz esélyünk előrelépni, de onnantól kezdve le kell menedzselnünk a versenyt, mert a hőmérséklet valószínűleg nagyon magas lesz, nem lesz egyszerű végigcsinálni” – nyilatkozta Nyikita Mazepin.