Pénteken a Mercedes volt a leggyorsabb a Hungaroringen, így az volt a nagy kérdés a szombat déli harmadik szabadedzés előtt, hogy megmarad-e a címvédő istálló fölénye, vagy talál megoldást a Red Bull. A hőség erre a napra is kitartottt, a munka viszont (szokás szerint) elég lassan indult: az első tíz perc alatt csak a két Haas, Yuki Tsunoda, valamint Kimi Raikkönen kóstolt bele a pályába.
Negyedóra elteltével érkezett meg Lewis Hamilton, aki alatt továbbra is nagyon izgatott volt a Mercedes, folyamatosan ki akart törni a hátulja, az utolsó kanyarban el is dobott emiatt jó fél másodpercet a világbajnok, de így is ő állt az élre. Később hiába javított a brit, Max Verstappen első próbálkozása hét tizeddel (!) lett jobb az ő körénél, így a Red Bull bizony hamar válaszolni tudott a pénteki kérdésekre – még akkor is, ha Sergio Perez elsőre 1,7 másodpercet kapott a csapattársától.
Bottas azért „megvédte” a Mercedes becsületét és az ő gyors köre még jobb lett Verstappenénél, így átvette a vezetést, ha nem is egészen egy tizeddel, majd az edzés második felében Lando Norris is megvillant: bejött bő három tizedre Bottashoz képest a harmadik helyre, megelőzve Hamiltont. A bajnoki címvédő egyébként több beállítást is kipróbált, a versenyre is dolgozott előre, ahogy az egyébként is jellemző volt most ebben az egy órában: nem feltétlenül az időmérőre gyúrtak a csapatok, rengeteg olyan kört láttunk, amikor megtankolt állapotban, versenyre kitalált beállításokat néztek meg.
Negyedórával a vége előtt Carlos Sainz ment egy óriási kört és felugrott a második helyre, alig 69 ezredmásodpercre Bottastól, vélhetően feltekertebb motort használt a Ferrari, mint a többiek addig. Itt Bottas még reagált, újabb négy tizedet talált, de mielőtt a többiek is válaszolhattak volna, Mick Schumacher miatt meg kellett szakítani a gyakorlást: az Alesi-kanyarban úszott el a Haas hátulja és vágódott elég nagy tempóval a gumifalba.
A takarítás után kilenc perc maradt az edzésből, de egy érdekes jelenettel folytatódott az ügy: Antonio Giovinazzi úgy jött ki a gyors sávba a bokszból, hogy Lance Stroll közben normál tempóval érkezett és mivel az Alfa nem állt meg, így az Aston nekiment az első szárnyának. A kis közjáték után azért mindenki rátett még egy lapáttal, Verstappen elsőként bement 1:17 alá és bő egy tizeddel megelőzve Bottast átvette a vezetést, majd jött Hamilton, aki további 88 ezredet javított és ő állt az élre a holland előtt. Végül így zárult a küzdelem, a brit végzett az első helyen, Verstappen minimálisan mögötte, az utolsó körét elrontó, de egyébként meggyőző teljesítményt nyújtó Bottas lett a harmadik, Sergio Perez pedig ezúttal sem tudott felnőni a topcsapatok szintjére, a másiK Red Bullt egy másodperc lemaradással a hetedik helyre hozta be.
A mexikóit megelőzte a feljavuló és ismét remekül kinéző két Ferrari, valamint Lando Norris is, ezúttal Daniel Ricciardo is jó kört ment, a top tízbe pedig még Fernando Alonso és Lance Stroll fért be.
A harmadik szabadedzés végeredménye:
No. | Versenyző | Csapat | Köridő | Hátrány | Körök |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1'16,828 | 20 | |
2 | Max Verstappen | Red Bull | 1'16,914 | 0,088 | 13 |
3 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1'17,055 | 0,229 | 15 |
4 | Carlos Sainz | Ferrari | 1'17,497 | 0,671 | 20 |
5 | Charles Leclerc | Ferrari | 1'17,520 | 0,694 | 16 |
6 | Lando Norris | McLaren | 1'17,772 | 0,946 | 12 |
7 | Sergio Perez | Red Bull | 1'17,917 | 1,091 | 12 |
8 | Daniel Ricciardo | McLaren | 1'17,942 | 1,116 | 15 |
9 | Fernando Alonso | Alpine | 1'17,992 | 1,166 | 15 |
10 | Lance Stroll | Aston Martin | 1'18,050 | 1,224 | 16 |
11 | Pierre Gasly | AlphaTauri | 1'18,115 | 1,289 | 17 |
12 | Esteban Ocon | Alpine | 1'18,174 | 1,348 | 15 |
13 | Sebastian Vettel | Aston Martin | 1'18,235 | 1,409 | 15 |
14 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri | 1'18,461 | 1,635 | 25 |
15 | Kimi Raikkönen | Alfa Romeo | 1'18,683 | 1,857 | 24 |
16 | George Russell | Williams | 1'18,794 | 1,968 | 14 |
17 | Nicholas Latifi | Williams | 1'18,821 | 1,995 | 15 |
18 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | 1'19,113 | 2,287 | 14 |
19 | Mick Schumacher | Haas | 1'19,406 | 2,580 | 15 |
20 | Nikita Mazepin | Haas | 1'19,933 | 3,107 | 16 |