A második felvonás hasonlóan indult, mint az első. A forróság nem hagyott alább, az aszfalt hőmérséklete a maga 62 Celsius-fokával rekordot döntött, így a gumikezelés és annak nehézségei továbbra is kulcskérdésnek tekinthetők. A mezőny újból hamar a pályára gurult, a délelőtti kemény-lágy szettek után ezúttal a közepes keverékkel rótták a köröket a Hungaroring hőségében. Eggyel kevesebben, mint korábban, ugyanis Yuki Tsunoda autóját nem sikerült még működőképes állapotba hozni a falnak csúszás után.
Az első nekifutások után megfordult az első szabadedzésen látott sorrend, ezúttal Max Verstappen csak a két Mercedes mögé sorolt be, akik közül előbb Valtteri Bottas állt az élen, majd Lewis Hamilton átvette tőle a pozíciót.
Rövid csendet követően ismét a lágyak voltak soron, bő fél órával a vége előtt megkezdődtek az időmérős szimulációk, az első gyorskörök után pedig az Ezüst Nyilak helyet cseréltek egymással, igaz, kevesebb, mint három század választotta el egymástól őket. Verstappen kezdeti próbálkozása ismét csak a harmadik helyre volt elég, ráadásul három tizedmásodperces lemaradással.
A hosszabb etapokon a versenyzők az első gyakorláshoz hasonlóan keresték még a határokat, többek között Hamilton, Leclerc és Norris is csak a bukótérben tudta bevenni a kanyart. Túlzottan látványos produkciót azonban senki nem mutatott be, az edzés utolsó harmadára már mindenki fókuszáltan körözött, így a sorrend is állandósult. Bottas volt tehát ezúttal a gyorsabb Mercedes-versenyző, míg a harmadik Verstappen mind a csapatrádióval, mind az autó vezethetőségével megszenvedett. Csapattársa ismét nem közvetlenül követte őt, Esteban Ocon beférkőzött negyediknek a két Red Bull közé. Gasly és Alonso, akárcsak délelőtt, a legjobb tízben zárt most is, Vettel, Norris és Stroll társaságában.
No. | Versenyző | Csapat | Köridő | Hátrány | Körök |
1 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1'17.012 | 29 | |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1'17.039 | 0.027 | 27 |
3 | Max Verstappen | Red Bull | 1'17.310 | 0.298 | 24 |
4 | Esteban Ocon | Alpine | 1'17.759 | 0.747 | 29 |
5 | Sergio Perez | Red Bull | 1'17.824 | 0.812 | 23 |
6 | Pierre Gasly | AlphaTauri | 1'18.113 | 1.101 | 31 |
7 | Fernando Alonso | Alpine | 1'18.169 | 1.157 | 27 |
8 | Sebastian Vettel | Aston Martin | 1'18.228 | 1.216 | 31 |
9 | Lando Norris | McLaren | 1'18.313 | 1.301 | 25 |
10 | Lance Stroll | Aston Martin | 1'18.320 | 1.308 | 30 |
11 | Charles Leclerc | Ferrari | 1'18.370 | 1.358 | 30 |
12 | Carlos Sainz Jr. | Ferrari | 1'18.441 | 1.429 | 32 |
13 | Daniel Ricciardo | McLaren | 1'18.737 | 1.725 | 26 |
14 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo | 1'19.277 | 2.265 | 21 |
15 | George Russell | Williams | 1'19.292 | 2.280 | 29 |
16 | Nicholas Latifi | Williams | 1'19.479 | 2.467 | 30 |
17 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri | 1'19.671 | 2.659 | 3 |
18 | Mick Schumacher | Haas | 1'19.817 | 2.805 | 29 |
19 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | 1'20.186 | 3.174 | 28 |
20 | Nikita Mazepin | Haas | 1'21.881 | 4.869 | 28 |