A Hungaroring a maga megszokott körülményeivel fogadta a Formula-1 mezőnyét. A pálya hőmérséklete 50 fokig is felkúszott, és a levegő sem volt hűvösebb 30 Celsius-foknál. Noha ezek senkit nem értek váratlanul, különösen az edzés elején igen élénk volt a forgalom, hiszen a forróság a gumikezelés problémáit vetíti előre, így minden megtett kör értékes lehet.
A többség a legtartósabb, kemény keverékekkel igyekezett letapogatni a pályát, és az első körök után talán némi meglepetésre nem a Hungaroring specialistájának számító Lewis Hamilton állt az élre, hanem Max Verstappen. A holland teljes erőbedobása már a nyitóedzésen némiképp érthető, mivel most tesztelte a Honda azt az erőforrást, amit a Brit Nagydíjon összetört versenygépből emeltek ki.
Az edzés első tizenöt perce bővelkedett akciókban, Lance Stroll és Carlos Sainz például rögtön versenyszituációba bonyolódtak, és sokáig úgy tűnt, egyikük sem fog engedni, de végül összeérés nélkül továbbmentek mindketten. A Ringgel aztán idősebbnek és fiatalabbnak egyaránt meggyűlt a baja; előbb Charles Leclerc nézett körül a bukótérben, majd a tegnap 40. születésnapját ünneplő Fernando Alonso pördült meg a 4-es kanyarban, percekkel később pedig az újonc Yuki Tsunoda mutatott be egy megforgást.
A keményről lágy keverékre közel fél óra elteltével történt a váltás, amellyel a két Mercedes állt az élre, Bottas-Hamilton sorrendben. Őket ugyanezen a keveréken Sainz, Gasly, Alonso és Leclerc követte, míg Verstappen még mindig a kemény gumikon futva a 7. helyre csúszott vissza. A hollandnak csak az edzés legvégén volt lehetősége kipróbálni, mit tud autója a leglágyabb keveréken, mivel kevesebb, mint húsz perccel az edzés vége előtt meglendült a piros zászló. Yuki Tsunodának nem sikerült bevennie a Mansell-kanyart, és a falba csúszott.
A rutinos magyar sportbírók hamar elvitték az útból a versenygépet, így maradt még negyed óra, amit gyakorlással tölthetett a mezőny. Az újraindítás azonnal hozott is egy forró pillanatot az amúgy sem konfliktusmentes Hamilton-Verstappen kapcsolatba, amikor csapataik egyszerre engedték ki őket a bokszból. A bajnoki éllovas ekkor már a lágy keverékkel támadott, és le is taszította az élről Bottast, igaz, mindössze hat századdal.
Az utolsó percekben már mindenki a hosszabb etapokra fókuszált, így nem is változott sokat az eredmény. Hamilton maradt a harmadik helyen, az előbb említett Sainz-Gasly-Alonso-Leclerc négyes előtt. A legjobb tízbe még Sergio Perez, Lando Norris és Lance Stroll fért be.
No. | Versenyző | Csapat | Köridő | Hátrány | Körök |
1
|
Max Verstappen | Red Bull | 1'17.555 | 21 | |
2 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1'17.616 | 0.061 | 26 |
3 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1'17.722 | 0.167 | 25 |
4 | Carlos Sainz Jr. | Ferrari | 1'18.115 | 0.560 | 24 |
5 | Pierre Gasly | AlphaTauri | 1'18.181 | 0.626 | 27 |
6 | Fernando Alonso | Alpine | 1'18.385 | 0.830 | 26 |
7 | Charles Leclerc | Ferrari | 1'18.391 | 0.836 | 23 |
8 | Sergio Perez | Red Bull | 1'18.466 | 0.911 | 20 |
9 | Lando Norris | McLaren | 1'18.649 | 1.094 | 26 |
10 | Lance Stroll | Aston Martin | 1'18.755 | 1.200 | 25 |
11 | Esteban Ocon | Alpine | 1'18.765 | 1.210 | 26 |
12 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri | 1'18.770 | 1.215 | 18 |
13 | Sebastian Vettel | Aston Martin | 1'18.989 | 1.434 | 22 |
14 | Daniel Ricciardo | McLaren | 1'19.265 | 1.710 | 27 |
15 | George Russell | Williams | 1'19.724 | 2.169 | 24 |
16 | Nicholas Latifi | Williams | 1'19.824 | 2.269 | 24 |
17 | Mick Schumacher | Haas | 1'20.383 | 2.828 | 26 |
18 | Robert Kubica | Alfa Romeo | 1'20.639 | 3.084 | 23 |
19 | Nikita Mazepin | Haas | 1'20.992 | 3.437 | 23 |
20 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | 1'21.889 | 4.334 | 5 |