DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 13. szerda
F1

Verstappen kezdett az élen „tesztmotorjával"

Mielőtt nyári szünetre vonul az F1, láthatunk még egy utolsó show-t. Pénteken az első szabadedzéssel kezdetét vette a 36. Magyar Nagydíj hétvégi programja. Papírforma szerint, de mégsem.

A Hungaroring a maga megszokott körülményeivel fogadta a Formula-1 mezőnyét. A pálya hőmérséklete 50 fokig is felkúszott, és a levegő sem volt hűvösebb 30 Celsius-foknál. Noha ezek senkit nem értek váratlanul, különösen az edzés elején igen élénk volt a forgalom, hiszen a forróság a gumikezelés problémáit vetíti előre, így minden megtett kör értékes lehet.

A többség a legtartósabb, kemény keverékekkel igyekezett letapogatni a pályát, és az első körök után talán némi meglepetésre nem a Hungaroring specialistájának számító Lewis Hamilton állt az élre, hanem Max Verstappen. A holland teljes erőbedobása már a nyitóedzésen némiképp érthető, mivel most tesztelte a Honda azt az erőforrást, amit a Brit Nagydíjon összetört versenygépből emeltek ki.

Az edzés első tizenöt perce bővelkedett akciókban, Lance Stroll és Carlos Sainz például rögtön versenyszituációba bonyolódtak, és sokáig úgy tűnt, egyikük sem fog engedni, de végül összeérés nélkül továbbmentek mindketten. A Ringgel aztán idősebbnek és fiatalabbnak egyaránt meggyűlt a baja; előbb Charles Leclerc nézett körül a bukótérben, majd a tegnap 40. születésnapját ünneplő Fernando Alonso pördült meg a 4-es kanyarban, percekkel később pedig az újonc Yuki Tsunoda mutatott be egy megforgást.



A keményről lágy keverékre közel fél óra elteltével történt a váltás, amellyel a két Mercedes állt az élre, Bottas-Hamilton sorrendben. Őket ugyanezen a keveréken Sainz, Gasly, Alonso és Leclerc követte, míg Verstappen még mindig a kemény gumikon futva a 7. helyre csúszott vissza. A hollandnak csak az edzés legvégén volt lehetősége kipróbálni, mit tud autója a leglágyabb keveréken, mivel kevesebb, mint húsz perccel az edzés vége előtt meglendült a piros zászló. Yuki Tsunodának nem sikerült bevennie a Mansell-kanyart, és a falba csúszott.

A rutinos magyar sportbírók hamar elvitték az útból a versenygépet, így maradt még negyed óra, amit gyakorlással tölthetett a mezőny. Az újraindítás azonnal hozott is egy forró pillanatot az amúgy sem konfliktusmentes Hamilton-Verstappen kapcsolatba, amikor csapataik egyszerre engedték ki őket a bokszból. A bajnoki éllovas ekkor már a lágy keverékkel támadott, és le is taszította az élről Bottast, igaz, mindössze hat századdal.

Az utolsó percekben már mindenki a hosszabb etapokra fókuszált, így nem is változott sokat az eredmény. Hamilton maradt a harmadik helyen, az előbb említett Sainz-Gasly-Alonso-Leclerc négyes előtt. A legjobb tízbe még  Sergio Perez, Lando Norris és Lance Stroll fért be.

 

No. Versenyző Csapat Köridő Hátrány Körök
1
Max Verstappen Red Bull 1'17.555   21
2 Valtteri Bottas Mercedes 1'17.616 0.061 26
3 Lewis Hamilton Mercedes 1'17.722 0.167 25
4 Carlos Sainz Jr. Ferrari 1'18.115 0.560 24
5 Pierre Gasly AlphaTauri 1'18.181 0.626 27
6 Fernando Alonso Alpine 1'18.385 0.830 26
7 Charles Leclerc Ferrari 1'18.391 0.836 23
8 Sergio Perez Red Bull 1'18.466 0.911 20
9 Lando Norris McLaren 1'18.649 1.094 26
10 Lance Stroll Aston Martin 1'18.755 1.200 25
11 Esteban Ocon Alpine 1'18.765 1.210 26
12 Yuki Tsunoda AlphaTauri 1'18.770 1.215 18
13 Sebastian Vettel Aston Martin 1'18.989 1.434 22
14 Daniel Ricciardo McLaren 1'19.265 1.710 27
15 George Russell Williams 1'19.724 2.169 24
16 Nicholas Latifi Williams 1'19.824 2.269 24
17 Mick Schumacher Haas 1'20.383 2.828 26
18 Robert Kubica Alfa Romeo 1'20.639 3.084 23
19 Nikita Mazepin Haas 1'20.992 3.437 23
20 Antonio Giovinazzi Alfa Romeo 1'21.889 4.334 5
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: