Miután megmozdították Max Verstappen autóját a Brit Nagydíj első körében történt becsapódása után, látszott igazán, mekkora pusztítást végzett rajta az 51G-s erőhatás. Verstappen szerencsére egyben szállt ki a roncsból, a Red Bull motorpartnere, a Honda pedig reménykedett abban, hogy a holland mellett az erőforrást is sikerül épségben kiszedni onnan.
A kár így is 1,8 millió dollárra rúg, éppen ezért a csapat is rendkívül drukkolt azért, hogy a motort ne kelljen leselejtezni. A baleset után sokáig bizonytalan volt, hogy mi is lesz pontosan a sorsa, a fél világon keresztülreptették, hogy megvizsgálják, és még mindig nem tudnak semmi biztosat. Vagyis annyit mindenképpen, hogy mi lesz a következő lépés – azon túl, hogy csütörtök délután négykor az FIA és a Mercedes részvételével újratárgyalják a karambolt és Lewis Hamilton büntetését.
A Honda képviselői szerdán adtak helyzetjelentést a sérült alkatrészről. „Az erőforrást visszaküldtük Sakurába egy alapos ellenőrzésre. Néhány részét ki is cseréltük, a szabályoknak megfelelően, anélkül, hogy megsértettük volna az FIA előírásait” – állt a Red Bull és a Honda közös közleményében.
Hogy mennyire sikerült összekalapálni a motort, azt persze látatlanban lehetetlen megmondani, éppen ezért vissza is fogják szerelni Verstappen autójába. Kísérleti jelleggel természetesen, és csak újabb részletes átvizsgálás és adatelemzés után döntenek véglegesen a jövőjéről. „Pénteken bevetjük a motort, hogy szakszerűen, a pályán tudjuk tesztelni, ezt követően tisztább képünk lesz arról, mennyire életképes, versenyezhetünk-e vele” – nyilatkozta a csapat. A bikásoknak már csak amiatt is komoly dilemmát okoz az erőforrás, mert sok szempontot kell figyelembe venniük, mielőtt ítéletet hirdetnek felette: legyen megbízható, biztonságos, és lehetőleg ne járjon rajtbüntetéssel se, amire a már csak nyolc pontos előnyt őrizgető Verstappennek a legkevésbé sincs most szüksége.