DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Ezért érzi keménynek Hamilton büntetését a Mercedes

A csapat technikai igazgatója, James Allison úgy látja: pilótájuk semmi rosszat vagy az irányelvekkel ellentéteset nem tett a Max Verstappen elleni előzési kísérlete során az F1-es Brit GP-n.

A silverstone-i futam első körének felénél megtörtént az első idei komolyabb incidens Max Verstappen és Lewis Hamilton között: a két autó a brit Copse-ban bemutatott előzési kísérlete során koccant össze. A holland a falban, majd a kórházban kötött ki, míg a britet tíz másodperces időbüntetéssel és két büntetőponttal sújtották, ám végül így is megnyerte hazai nagydíját. Egyesek szerint Hamilton olcsón megúszta ezzel a szankcióval, James Allison, a Mercedes technikai igazgatója a csapat szokásos futam utáni értékelő videójában viszont arról beszélt, hogy a stewardoknak kiadott útmutatás alapján valójában semmi rossz nem volt a hétszeres világbajnok manőverében:

hamilton-verstappen-mercedes-brit-1



„Aggódtunk az incidens után és az újraindítás előtt, hogy a felügyelők biztosan olvasták-e az FIA belső útmutatóját, hogy mi helyes és mi nem az előzési manővereknél. Mert ami minket illet, szerintünk a Lewis által bemutatott manőver teljes mértékben megfelel az FIA előzési iránymutatásának. Ha a kanyar belső ívén akarsz előzni, az iránymutatás úgy szól, hogy jelentős mértékben mellé kell érned a másik autónak. Nem írja elő, hogy előtte kell lenned, csak azt, hogy alapvetően mellette legyél a kanyarba megérkezve. Lewis pedig egyértelműen mellette volt: az első tengelye bőven Verstappen autójának közepe előtt volt.”

„Ez azt jelenti, hogy nem kell feltétlenül az élre kerülnöd, és ez azt is jelenti, hogy nem kell feladnod a pozíciódat és nem kell kihátrálnod a manőverből, a másik autónak pedig el kell kerülnie az ütközést veled. Szóval ha az FIA felügyelőinek kiadott jegyzeteket követjük, és kockáról kockára végignézzük, ami Lewisszal történt, akkor láthatjuk, hogy jelentős mértékben mellette volt már, bevette volna a kanyart, sőt be is vette, úgyhogy nem volt kötelessége feladni bármilyen pozíciót.”

„Tényleg úgy érzem, hogy kemény volt a büntetés. Látom, hogy nem mindenki ért egyet ezzel, de továbbra is hiszem, hogy ez a helyzet, és azt is gondolom, hogy az sem jelent különbséget, hogy a Copse gyors vagy lassú kanyar. Ez arról szól, hogy mik az előzésre vonatkozó szabályok, és nem látom, hogy Lewis bármi rosszat is tett volna azok fényében. Igazából Lewis a futam későbbi szakaszában még két előzést bemutatott a Copse-ban ugyanezen irányelvek mentén, és nem volt ütközés egyik esetben sem.”

„Személy szerint szigorúnak érzem a döntést. A végeredményen nem változtatott, de megértem azokat, akik nem értik, hogy nem kötelességed eltalálni a kanyarcsúcspontot és nem kell teljes mértékben a másik autó elé kerülnöd. Megértem azokat, akik olyan szempontból nézik ezt, hogy úgy gondolják, a hátul jövőnek kötelessége elkerülni az ütközéseket, de ha megnézzük a felügyelői útmutatást, akkor szerintem Lewis semmi rosszat nem tett.”

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: