A Formula-1 történetében először megrendezett sprintkvalifikáció első körében jártunk Silverstone-ban, amikor George Russell és Carlos Sainz csatájának koccanás lett a vége: a 6-os kanyarban ért össze a két autó, miután a belső íven haladó williamses megcsúszott. A spanyol emiatt kénytelen volt elhagyni a pályát és rengeteg pozíciót veszített, de végül felküzdötte magát a 11. pozícióba – igaz, így is Russell mögött futott be, hiszen a brit kilencedik lett.
A felügyelők ugyanakkor vizsgálni kezdték az incidenst, s végül úgy ítélték meg, hogy Russell volt a hibás az ütközésért az autója alulkormányzottsága ellenére. Emiatt a stewardok háromhelyes rajtbüntetéssel sújtották a fiatal versenyzőt, aki így a kilencedik helyett csupán a 12. rajtkockából vághat neki a vasárnapi Brit Nagydíjnak – azaz a vétlen fél, Sainz mögé került a rajtrácson: a ferraris a szankció kiosztása előtt nem is érezte volna jogosnak, ha a brit előle startolhat. A spanyol mellett Esteban Ocon és Pierre Gasly lép még előre egy-egy pozíciót.
Indoklásukban a felügyelők hozzátették: azért rajthely- és nem időbüntetést róttak ki Russellre, mert előbbiek mértékét a normál nagydíjtávokhoz lőtték be, így nem érezték volna megfelelőnek őket a sprint hosszának fényében. Sainz esetében amúgy az is kérdéses volt, hogy megfelelő módon tért-e vissza a pályára a történtek után, a stewardok azonban nem találták vétkesnek ebben a pilótát.
Nem a fenti incidens volt az egyetlen azonban, amely miatt vizsgálódott a felügyelőség a szombati nap végén. Sainzt, Sebastian Vettelt és Nyikita Mazepint ugyanis amiatt vizsgálták, mert nem a versenyigazgató, Michael Masi által előírt módon végezték el a rajtgyakorlataikat: ez ugyanis kimondta, hogy a „lehető legelőrébb a rajtrácson” kellett ezt megtenni, s úgy, hogy közben mások nem várnak a saját startpróbáikra. Ezen előírásnak nem felelt meg az említett trió, akik azonban ezúttal csak figyelmeztetésben részesültek, ám a felügyelők hozzátették: legközelebb súlyosabb büntetés is előfordulhat ezért.