Az orosz pilóta az első szezonját teljesíti az amerikai istállónál, ahol az évad eddigi részében jobbára vitás esetekkel és gyenge produkcióval került reflektorfénybe. A rajongók időről időre követelik a menesztését, annak ellenére is, hogy a versenyző több évre szóló szerződést kötött a csapattal, amelynek főszponzora az édesapja tulajdonában álló vállalat.
Steiner a Brit Nagydíj pénteki napján, a Hass istálló online sajtóértekezletén megerősítette: Mazepin helye biztos, a csapat versenyzője marad 2022-ben is.
„Minden alá van írva, minden rendben van” – válaszolta a Haas-főnök arra a kérdésre, hogy biztosított-e az orosz jövője a különítmény kötelékében 2022-re.
Az évad tizedik fordulója előtt Mazepin házi mutatója mindennek mondható, csak hízelgőnek nem a szintén újonc, a Ferrari által patronált csapattárs, Mick Schumacher mellett. A német Monacót leszámítva mindenütt jobbnak bizonyult az orosznál a kvalifikációkon és a versenyeken is, azonban a teljes igazsághoz hozzátartozik, hogy a két autó között komolyabb súlykülönbség van, amelyet egy ideje már a csapat sem cáfol. További pikantériája a helyzetnek, hogy az a bizonyos hercegségbeli futam volt az egyetlen olyan forduló, amikor Mazepin kapta a könnyebb autót a Haastól.
„Az volt az egyetlen alkalom, amikor a csapat felajánlotta nekem a könnyebb autót” – mondta a Red Bull Ringen a formula.hu-nak Mazepin.
A különítmény azt ígérte, hogy reagálnak a helyzetre és új karosszériát készítenek az orosz pilótának, akinek azonban várnia kell erre, egészen a nyári szünetet követő első futamig, a Belga Nagydíjig.
„Mi, versenyzők, olyan helyzetben vagyunk, hogy harcolnunk kell 800 grammokért, egy kilóért a saját súlyunk esetében, néha kevesebb vizet kell innunk, hogy biztosan a lehető legkönnyebbek legyünk az időmérőre. Így nyilvánvalóan komoly különbséget tud teremteni, ha a karosszéria négy kilóval könnyebb lesz, ez sokat tud jelenteni a hosszú egyenesekben. Nehéz lenne megmondani, hogy mit várok ettől a lépéstől, mert nagyon új vagyok még az F1-ben. Sok dolgot még csak most fedezek fel. Például azt, hogy az F2-ben ez talán nem lenne ennyire fontos, de az F1 teljesen más, ez egy nagyteljesítményű közeg. Most érzem csak át igazán, hogy a technikai oldal sokkal összetettebb annál, mint amit el tudtam képzelni az év elején” – mondta az Osztrák Nagydíj hétvégéjén a formula.hu-nak Mazepinnek, amikor arról kérdeztük, hogy mit vár a Spára ígért új és könnyebb autótól.
Mazepin szezonbeli legjobb eredménye az Azerbajdzsáni Nagydíjon elért 14. helyezés volt.