DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
F1

Nem érti a Mercedes, hogyan vágott eléjük Verstappen

Andrew Shovlin, a címvédő alakulat vezető pályamérnöke elismerte: nem számítottak rá, hogy három másodperces hátrányból eléjük kerülhet a Red Bull. A két kiállás szerinte sem működött volna.

Max Verstappen rajt utáni hibáját követően Lewis Hamilton vezetett a Formula-1-es Francia Nagydíj első fázisában, amikor az élmezőnyben a harmadik helyen autózó Valtteri Bottas indította a kerékcserék sorát. Verstappen egy körrel később követte a finnt, majd újabb egy körrel utána érkezett Hamilton is – aki viszont az előtte három másodperces fórja ellenére sem tudta megőrizni az első pozíciót a Red Bull-ossal szemben. Andrew Shovlin, a Mercedes vezető pályamérnöke a futam után elismerte, hogy még őket is meglepte, mennyire hatásosnak bizonyult a holland elévágási kísérlete:

f1-france - sunday-185



„Azt gondoltuk, amikor valamivel több, mint három másodperccel vezetünk Max előtt, hogy biztonságban leszünk az elévágástól, de nem ez volt a helyzet” – idézi a szakembert a Crash.net szaklap. „Még most sem teljesen értjük, miért jelezték nekünk azt a modellezéseink, hogy rendben leszünk. Szóval egyértelmű, hogy itt valamit ki kell vizsgálnunk és meg kell értenünk. A kemény gumik jól működtek a bokszból kijövet, de így is ki kell ezt elemeznünk, mert nem értjük, hogyan veszítettük el a pozíciót. A három másodpercből két és féllel még el tudunk számolni, de mélyre kell ásnunk, hogy részletesen megértsük, hogyan tudtak olyan messziről elénk vágni, mert nem számítottunk rá.”

Shovlin azt elismerte, hogy azt megléphették volna, hogy közvetlenül Bottas után kihívják Hamiltont is, azt viszont állítja, hogy nem működött volna, ha a britet kétkiállásos taktikára állítják, mint a később ezzel nyerő Verstappent: „Ha Lewist behoztuk volna egy körrel Valtteri után, akkor nem tudom, hogy Max követett-e volna minket, de ha ezt csináljuk, az elég jó helyzetbe hozott volna minket. Viszont az szerintem nem működött volna, ha Lewist is átállítjuk két kiállásra, mert Max épp előtte kapott el minket, és Sergión is át kellett volna jutnunk, ami nyilván Lewisnak nehezebb lett volna, mint Maxnek. Szóval úgy gondoltuk, jól döntöttünk. Nem tudtunk volna előrébb jutni, Lewis mindent kiadott magából az első etapban, és esetleg egy körrel hamarabb kijöhettünk volna.”

Arra a kérdésre, hogy miért nem Hamiltont hívták ki előbb a bokszba mint éllovast, és miért inkább Bottast, Shovlin megismételte a csapatfőnök Toto Wolff által már elmondottakat: „Mert kényelmetlenül sok volt még hátra ahhoz, hogy a végéig elmenjünk. Emellett aggódtunk Valtteri autója miatt is, mert körről körre nőtt a vibráció az autójában. Olyan szintre jutott már, hogy biztonsági okokból kellett kihívnunk a bokszba, szóval biztosra mentünk, nehogy probléma legyen az autóval a pályán. Ezért csináltuk. Valójában Valtteri kiállása indította el a kerékcseréket az élmezőnyben, és ez vezetett ahhoz is, hogy egy igen hosszú etapot fussunk Lewisszal.”

A mérnök szerint Le Castellet-ben bizonyították, hogy ütőképes a csomagjuk, viszont Shovlin szerint ismét megmutatkozott, hogy nem fér bele a Verstappen és Red Bull elleni harcba, hogy ne végezzenek közel tökéletes munkát: „Egy olyan bajnokságban vagyunk, ahol nem engedhetjük meg magunknak, hogy úgy elszalasszuk a lehetőségeinket, mint tettük azt ma. Nem voltak ezek egyszerű döntésük a maguk idejében, de alapvetően jó versenyautónk van, ezt megmutattuk ma. Némileg hátrányban vagyunk az időmérőkön, de a futamokon, hagyományos pályákon nyomást tudunk helyezni rájuk. De tudjuk, hogy ahhoz, hogy versenyt nyerjünk, közel tökéletesnek kell lennünk, és van pár dolog, amire mondhatjuk azt, hogy ott nem végeztünk elég jó munkát. Elég jók vagyunk abban, hogy brutálisan kielemezzük magunkat, a következő napokban is ezt fogjuk tenni, hogy még erősebben térhessünk vissza Ausztriában.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: