A verseny első szakaszában Max Verstappen rajt utáni hibáját követően Lewis Hamilton, Verstappen, Valtteri Bottas sorrendben haladt az éllovas trió. Közülük a finnt hívták ki elsőként kerékcserére, majd egy körrel később érkezett a holland, aki így maradt a mercedeses előtt. Hamiltonnal még egy körrel tovább vártak, ő viszont nem tudta megtartani a pozícióját, Verstappen elment mellette, ahogy a brit visszatért a pályára.
A verseny után készített interjú során Nico Rosberg – aki annak idején a versenyzője is volt a Mercedesnél – felvetette Toto Wolffnak, hogy esetleg túl kapzsik voltak azzal, hogy megpróbálták Bottast is Verstappen elé juttatni egy elévágással, ezért hozták ki őt elsőként a két pilóta közül, ellentétben azzal a bevett szokással, hogy általában az elöl haladóé a kezdeményezett stratégia. Wolff szerint azonban nem ez volt a helyzet:
„Nem, nem volt választásunk. Valtteri gumijának vibráció kezdett jelentkezni, és a vége felé már attól tartottunk, hogy ez a vibráció a felfüggesztésre is hatással lesz” – magyarázta Wolff a Sky Sports adásában. „Bármikor hiba léphetett volna fel nála, mivel laposra fékezte a kerekét. Tudtuk, hogy túl hamar fogjuk elindítani a kiállások során, de nem volt más választásunk.”
Hamilton a leintés után nem értette, hogyan bukhatta el a pályán megszerzett pozícióját Verstappennel szemben – aki végül egy második kerékcserét is beiktatva, az utolsó előtti körben elkapva a britet győzött –, Wolff szerint viszont egyszerűen az történt, hogy nem volt elég előnyük a Red Bull-ossal szemben, akinek a vártnál is erősebb volt az elévágási kísérlete:
„Oda-vissza mozdult a helyzet. Azért vezettünk, mert Max elkövetett egy hibát, szóval gyakorlatilag megörököltük az első helyet. Utána jó volt a tempónk: úgy vélem, nagyjából egyenlő volt vagy nagyon kicsi volt a különbség közöttük, viszont csak három másodperces előnyünk volt az elévágás kivédésére, ami nem bizonyult elegendőnek. Hiányzott egy másodperc, amit valahol elveszítettünk.”