A 2020-as szezon sok meglepő dologgal szolgált a rajongók számára. Ezek közé tartozott a Ferrari szenvedése is, miután a csapat gyakorlatilag az egész idényben a középmezőnyben volt és csak elvétve, némi szerencsével sikerült dobogós pozíciókat szerezniük. Bár nagyobb részt már ők is a 2022-es szabályváltozásokra készülnek, az idei évre fejlesztett autóval sikerült előrébb lépniük.
Már az év eleje óta látszik, hogy közeledtek az élmezőnyhöz, a McLarennel pedig folyamatosan harcban vannak a harmadik helyért a konstruktőrök között. A tavalyi év gyengeségei és a téli tesztek után valószínűleg nem sokan számítottak volna arra, hogy Charles Leclerc révén két pole-pozíciót is szereznek majd. Bár egyiket sem sikerült győzelemre váltani, Carlos Sainznak köszönhetően Monacóban összejött egy dobogó, de Bakuban is komoly esély mutatkozott erre.
Az ugyan egyértelmű volt, hogy a Paul Ricard pálya nem igazán fog feküdni a Ferrarik számára, ám arra ők sem számítottak, hogy pont nélkül távoznak majd Franciaországból. Ez különösképpen azért fájhat, mert az időmérő edzésen Sainz az ötödik, Leclerc pedig a hetedik helyet szerezte meg. Utóbbi miatt a monacói pilóta lehet a legcsalódottabb, hiszen a 16. helyezéssel pályafutása második legrosszabb eredményét érte el.
Mattia Binotto szerint egyértelmű, hogy a gumikezelésen ment el a verseny. „Nem tudtuk, vagy nem voltunk képesek arra, hogy megfelelő működési tartományba hozzuk a gumikat. A teljesítményünk szigorúan ahhoz volt köthető, ahogy működtettük őket” – idézte az olasz szakembert a The Race.
A Ferrari csapatfőnöke megjegyezte, hogy az időjárás is egy döntő tényező lehetett. Pénteken és szombaton ugyanis még meleg és száraz időjárás fogadta a mezőnyt, ám vasárnapra megérkezett némi eső, így megváltozott a pálya állapota. Erre utalt a csapat spanyol pilótája is, aki korábban úgy vélte, kétszer olyan nagy gumikopásuk volt, mint a többieknek.
„Pénteken, hogy őszinte legyek, nem voltak ilyen gondjaink. Valószínűleg abban a szűk tartományon belül voltunk, amivel még jól kezeljük az abroncsokat, így nagyon erősnek tűnt a versenytempónk. Az első gumik kopása is egészen elfogadható volt, szombaton nagyon magabiztosan mehettünk aludni” – mondta Sainz a verseny után.
Bár a verseny első szakaszában még tartotta magát, Sainz szerint már a rajt előtt is furán viselkedtek az abroncsok, végül csak a 12. helyen zárt.
„Már a felvezető körön is nagyon trükkös volt a pálya. A 11-es kanyarban majdnem elvesztettem az autót, már ez is jelezte számomra, hogy a pályán nagyon eltérőek voltak a körülmények. Ez persze nem mentség, mert a többieknél a péntekihez képest másfél másodperccel lassabb pályán sem szemcsésedtek annyira a gumik, nálunk viszont igen. Szűkebb a teljesítményünk ablaka, azt kell megérteni, hogy tudnánk ezt jobbá tenni.”
A csapatnak mindenesetre nem maradt sok ideje az elemzésre, már ezen a hétvégén jön a következő futam Ausztriában, amit szünet nélkül egy újabb követ majd. Leclerc csak remélni tudja, hogy megtalálják a válaszokat a kérdéseikre.
„Keressük a válaszokat. Elemezni fogjuk, ami itt történt és megpróbáljuk a lehető legjobban kihasználni ezt a három napot, ami a rendelkezésünkre áll. Meglátjuk, hogy mit tudunk kipróbálni az ausztriai versenyhétvége előtt, a pénteki és a szombati napot pedig a lehető legjobban kihasználni. Remélhetőleg találunk valamit, ami segíthet nekünk az ottani versenyre” – tette hozzá a monacói.