DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
F1

Wolff: Egyszerűen mindenhol lassúak vagyunk

Röviden így értékelte a Mercedes franciaországi időmérős vereségét a vb-címvédő alakulat vezetője, aki azt is elmondta, miért nem döntöttek a Red Bullhoz hasonlóan az alacsony leszorítóerős szárnybeállítás mellett.

Bár az előző két Le Castellet-ben rendezett futamon egyaránt a Mercedes szerzett pole-t, most ezt a szériát megszakította a Red Bull és Max Verstappen. A címvédő gárda versenyzői „csak” a második és harmadik rajthelyet szerezték meg a Francia Nagydíjra, így Toto Wolff csapatfőnök nem is volt túl elégedett, amikor a Sky F1 kamerái előtt értékelt:

„Nehéz hétvégénk van, mert egyszerűen hiányzik a tempónk. Ez az igazság. Korábban sokkal rosszabbul nézett ki ahhoz képest, ahol végül zártunk, de mindenhol időt kell nyernünk. Nem egy konkrét területre kell koncentrálnunk, ha javulni akarunk.”

mercedes-bottas-hamilton-paulricard-day1



Bár többeknek a gumik túlmelegedése okozott problémát a franciaországi hőségben az edzéseken, Wolff szerint lehet, hogy a W12-essel épp fordított a helyzet: „Nem tudom, hogy nem pont az ellenkezője a helyzet velünk, mert a Q1-ben és a Q2-ben Lewis a második nekifutásnál, azaz gyakorlatilag a harmadik körében sokkal gyorsabb tudott lenni. Szóval igen, ez a gumik megfelelő felmelegítéséről szól a kivezetőkörön, de van valami a pályán, ami ezt okozza.”

Az interjút készítő Nico Rosberg, azaz Wolff korábbi versenyzője arra is rákérdezett, hogy miért nem döntöttek az alacsonyabb leszorítóerőt produkáló szárnybeállítás mellett, ahogy azt a Red Bull tette a pénteki tréningek után: „A szimulációink azt mutatták, az a lassabb változat, akkor sokkal több időt veszítettünk volna a kanyarokban. Nagyon nehéz eltalálni az egyensúlyt” – magyarázta a Mercedes főnöke.

Természetesen szóba került a Bottas és Hamilton közötti karosszériacsere is. Hamilton az időmérőt követően megjegyezte, hogy örül, hogy sikerült csapattársa legyőzésével cáfolnia azt az általa „mítosznak” nevezett feltételezést, hogy a csere miatt szerepelt nála jobban a finn a szabadedzéseken. Wolff is hangsúlyozta, hogy előre tervezett volt a csere, s egyik pilóta sem panaszkodott emiatt:

„Egyáltalán nem. Ezt a döntést a csapat hozta meg, a hét közepén értesítettük róla a pilótákat, akik egyetlen megjegyzést sem tettek erre. Úgy vélem, ez inkább csak a versenyzők fejében lehet bent, hogy valami rossz lehet, ha nem érzik jónak a dolgokat. Előző este még egy karosszériacserét is felajánlottunk, de nem, maradtunk az eredetinél.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: