Senki számára nem titok, hogy amióta csak Valtteri Bottas 2017-ben az akkor már háromszoros világbajnok Mercedeshez igazolt és a szintén háromszoros első vezérpilóta, Lewis Hamilton csapattársa lett, a finn egyik legfontosabb feladata minél több győzelemhez, minél jobb eredményekhez segíteni a brit ászt és ezt eddig sikerrel meg is tette.
Bakuban rendkívül fontos a jó szélárnyék, mert akár fél másodperc feletti differenciát is hozhat a hosszú egyenesben egy hatékony segítség, ami az időmérőn bizony alapvető fontosságú, 4-5 pozíciót is jelenthet. Közel tökéletesen kihasználták ezt a Mercedesnél, de nem meglepő módon Bottas vágta az utat és húzta a szélárnyékot Hamiltonnak, aki köszönte szépen és feljött a második helyre, miközben a finn egyedül, segítség nélkül futotta Q3-as gyorskörét és tizedik, azaz utolsó lett.
Toto Wolff szerint semmi extra csapatutasítás nem hangzott el tőlük, hogy Bottasnak segítenie kell Hamiltont, a brit döntése volt, hogy a finn előtt vagy mögött hagyja el a garázst. „A szezon kezdete óta megvan a szabályunk erre, bármelyik pilótánk eldöntheti, hogy elöl vagy hátul szeretne haladni. Ezen a hétvégén Lewison volt a sor és nem meglepő módon úgy döntött, hogy másodikként haladjon a pályán” – magyarázta a Mercedes csapatfőnöke a Sky F1 adásában.
„Az időmérő edzés előtt azt is megvitattuk, hogy a pénteki és szombati szabadedzésen elvégzett kísérleteink alapján hogyan állítsuk be az autókat. Valtteri egy nagyobb leszorítóerős változatot választott, míg Lewis egy jóval kisebb leszorítóerős konfigurációt szeretett volna. A második gyakorláson nagyon jónak mutatkoztak a hosszú etapos köreink, azonos tempóra voltunk képesek a Red Bullokkal, úgy gondolom, jó esélyeink vannak a futamon is valami remek eredményre” – tette hozzá Wolff.
Ez az okfejtés jól hangzik, de azt elég nehéz elképzelnünk lelki szemeink előtt, hogy egy ilyen kulcsfontosságú pillanatban Lewis Hamilton húzza a szélárnyékot és segíti igazán remek eredményhez Valtteri Bottast, feláldozva saját időmérő edzését a Q3 legfontosabb mért körén. Wolff magyarázatának némiképp ellentmond, hogy a Q3 hajrájában Bottas fel is tette a kérdést rádión, hogy most mit kell csinálnia és folyamatosan maradozott le a mezőnyben, de Hamilton csak nem akart érkezni mögötte. Az első menetnél azonban remekül megoldották a szélárnyékos játékot és ezért is volt annyira mérges Max Verstappen, mert a Red Bull azonban ezt elmulasztotta megfelelően megtenni, így Hamilton mögé szorult.