Max Verstappen és a Red Bull folyamatosan remekelt az edzéseken és még az időmérő első szakaszaiban is látszott, hogy ha rendesen feltekerik a Honda-erőforrást a Q3-ban, akkor a holland az egyik fő esélyese a pole-pozíciónak. A hosszú egyenes miatt azonban 5-6 tized különbséget is hozhatott az, ha valakit szélárnyékkal segítettek. Lewis Hamilton meg is kapta a szükséges szélárnyékot Valtteri Bottastól, Verstappennel ugyanezt nem játszották el.
Így hiába szenvedett látványosan a Mercedes eddig egész hétvégén, a legfontosabb pillanatban Lewis Hamilton másodikként zárt, Max Verstappen pedig csak harmadikként. Christian Horner tudja, hogy ebben a kvalifikációban jóval több volt, mint amit végül az energiaitalosok kihoztak belőle (a Honda is egyértelműen jól megy, Pierre Gasly egy negyedik rajtkockával húzta ezt alá).
„Max tudta, hogy még egy sokkal jobb köridő is a tarsolyban van és úgy tűnt, meg is fogja kapni a fontos szélárnyékot az előtte haladó Alonsótól. Sosem fogjuk megtudni, mire lett volna elég. Az idei év nagyon izgalmas, minden egyes pole-pozíció ilyen egy tizedmásodperc körüli különbséggel született meg eddig, Max pedig remek helyzetben volt a pályán ahhoz, hogy sokat javítson” – bosszankodott a Red Bull csapatfőnöke.
Monacóval ellentétben azonban itt nincs minden veszve egy hátsóbb rajtpozícióból sem. „Ezen a pályán lehet előzni, ahogy ezt a korábbi években is láthattuk, minden azon múlik majd, mennyire tudjuk a gumikat munkára fogni és a legjobban életben tartani. Meglátjuk, holnap hogyan alkalmazkodunk az új kihíváshoz.”
„Úgy tűnik, a Mercedes jócskán változtatott a beállításain az időmérőre, nem tudhatjuk, milyen kihatással lesz ez a hosszú etapok köridőire. A futamon mindenképpen egy remek rajtban reménykedünk” – tekintett előre Horner.