Az olyan különleges versenyhelyszíneken, mint például a hercegség szűk utcai pályája, el tudná képzelni a spanyol ász akár azt is, hogy például mindenkinek egyforma abroncsokkal kell rajtolnia, vagy részt vennie az időmérő edzésen. Monacóban ugyanis arra hiába várunk, hogy kerék a kerék elleni csatákat lássunk, máshogy kellene feldobni a futamokat.
Ross Brawn is említette, hogy a következő versenyekre valami változást kellene megfontolni. „Az ilyen hétvégéken a gumiknak különösen fontos jelentőségük van, mint minden utcai pályán. Miután az új gumikat felhelyezték az autóra, a létező legtökéletesebb működési tartományba kell hozni őket, mert az időmérő edzés egy ilyen pályán döntő fontosságú” – magyarázta Alonso a Soymotor.com hasábjain, aki nemrég arról is beszélt, hogy úgy érzi, korábbi ferraris sikereit egyáltalán nem becsülték meg.
„Talán egy ilyesmi változást szeretnének látni a sportágért rajongók, például külön lenne egy speciális abroncs Monacóban, amit csak ezen az egy pályán lehetne használni. Kötelezővé lehetne tenni, hogy mindenki ezt az igen lágy gumit használja, a kemény keverék felrakására nem is lenne lehetőség.”
„Különleges versenyekre egyénileg szabott, különleges szabályok lennének érvényesek. Ami a saját, hétvégi versenyemet illeti, már az időmérőn elszálltak az esélyeim, hogy a 17. rajtkockából kellett rajtolnom. Bár végül egész jó tempót találtam, csak a 13. helyig tudtam feljönni, összesen kettőt előztem. Az Alpine-nak nem feküdt ez a pálya, Portugáliában és Barcelonában sokkal jobb formát mutattunk, összességében jó irányban haladunk, de ez nem a mi pályánk volt” – tette hozzá Alonso.