DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
F1

A Mercedesnél bíztak Hamilton taktikájában

Toto Wolff csapatfőnök és James Allison technikai igazgató szerint is az egyetlen lehetőségük volt az elévágás – amely viszont a korábbi évekhez hasonlóan ezúttal sem működött Monacóban.

Lewis Hamilton mindössze a hetedik helyre kvalifikálta magát a Formula-1-es Monacói Nagydíjon, ahol Charles Leclerc rajt előtti gondjai miatt sokáig a hatodik pozícióban haladt. A 29. kör végén aztán az élbolyból elsőként állt ki kerékcserére a hétszeres világbajnok, hogy megpróbáljanak Pierre Gasly elé kerülni.

Csakhogy Monacóban az előző évekhez hasonlóan nem működött ez a taktika, mivel a friss gumikat időbe telt felmelegíteni, így hiába kerültek új abroncsok Hamilton Mercedesére, nem tudott gyorsabb lenni az AlphaTaurinál. Gasly kiállása után is a francia mögé ragadt a brit, akit aztán a később kereket cserélő Sebastian Vettel és Sergio Perez is átugrott, így végül Valtteri Bottas kiesése ellenére is csupán hetedik lett a 36 éves pilóta.

hamilton-monaco-mercedes-1



Hamilton már a verseny közben, a csapatrádión is igencsak ideges volt a Mercedes által benézett stratégia miatt. Toto Wolff, a címvédő gárda csapatvezetője elismerte: azt gondolták, sokkal nagyobb potenciál rejlik a hercegség utcáin is az elévágásban.

„Úgy gondolom, az elévágás volt az egyetlen lehetőségünk” – magyarázta Wolff a Motorsport.com szaklapnak nyilatkozva. „Láttuk, hogy már semmi sem maradt a levett kerékből. Volt némi kommunikáció közte és a stratégák között arról, hogy elévágjunk-e, és úgy éreztük, ezzel sokkal jobb esély lehet átugrani Gaslyt. De ez nem volt elegendő.”

James Allison, a Mercedes technikai igazgatója megérti Hamilton frusztráltságát, ugyanakkor hozzátette, hogy azért határoztak a korai kerékcsere mellett, mert attól tartottak, különben az idők végezetéig beragadnak Gasly mögé:

„Mindig egy finoman kiegyensúlyozott döntésről van szó, ezúttal viszont a rosszat választottuk a két lehetőség közül. Lewisnak még volt némi gumija, ami elegendő lett volna néhány erős körre. De esély volt rá, hogy Gasly nem fog hamar kiállni, ezért attól tartottunk, hogy a végsőkig előttünk marad útakadályként. Egyik opció sem tűnt jónak. Meg kellett próbálnunk az elévágást, hogy ne omoljon ránk minden, ahogy aztán végül ránk omlott, hiszen ezzel pozíciót vesztettünk Vettellel és Perezzel szemben.”

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: