„Ha szándékosan csináltam volna, akkor mindenképp ügyelek arra, hogy ne ilyen keményen csapódjak a falba” – viccelődött Charles Leclerc a Monacói Nagydíj időmérőjét követően, amelynek utolsó percében az ő Uszodánál történt balesete akadályozta meg az üldözőit abban, hogy megpróbálják túlszárnyalni legjobb köridejét. Riválisai szintén elfogadták, hogy véletlen incidens történt, az ügyből nem keveredett különösebb fennforgás.
A Formula-1 monacói történetéből két további olyan esetet lehet felidézni, amikor az időmérőn élen álló versenyző hajrában elkövetett hibája betonozta be számára az első rajthelyet. Illetve 2006-ban, Michael Schumacher Rascasse-parkolásánál nem teljesen betonozta, hiszen a versenybírók szándékosság gyanúja miatt utólag kizárták a németet az időmérőről. Tavaly egy dokumentumfilmben Felipe Massa és Ross Brawn, a Ferrari akkori csapattagjai egyaránt elismerték, Schumacher egy korábban köztük lezajló beszélgetés nyomán csalta elő a piros zászlókat azon az emlékezetes kvalifikáción.
Az akkori eset nyertese Fernando Alonso volt, aki így megörökölte a pole-t Schumachertől, majd pedig a győzelmet is behúzta. A még mindig az F1 mezőnyében lévő spanyol nem is úszta meg a 15 évvel ezelőtt történteket feszegető kérdéseket Leclerc esete kapcsán, ám szerinte hiba lenne párhuzamot vonni a két incidens között.
„Ez most semmin nem változtatott. Azt hiszem, egyedül Verstappennek volt lila első szektora, senki más nem állt javításra. Szóval nem gondolom, hogy különösebb dráma történt volna. 2006-ban nagyon más volt a helyzet: akkor sokan jobb szektoridőket autóztak, és ott nem is baleset történt” – idézi Alonsót a Racefans. „Egyedül azon lehetne vitatkozni, hogy engedjünk-e egy olyan autót pole-pozícióból rajtolni, amelyen a parc fermé alatt javításokat végeznek, de tudjuk, hogy ezt a szabályok lehetővé teszik [balesetek után].”
A 2006-os és az idei Monacói Nagydíj között mégis található egy furcsa hasonlóság, hiszen mindkettőt egy Schumacher kezdi meg az utolsó rajthelyről – a hétszeres világbajnok fia, Mick ugyanis a szombati edzésen történt balesete miatt nem tudott részt venni az időmérőn.
A másik hasonló eset a Mercedest érintette, amikor a 2014-es időmérőn Nico Rosberg a bukótérbe csúszott a hajrában, a sárga zászló megjelenése pedig azt jelentette, hogy már senki nem tudta tőle elvenni a pole-t. Ebben az esetben a versenybírókban nem merült fel a szándékosság gondolata, érintetlenül hagyták a német eredményét.
„A korábbi monacói esetekhez hasonlóan itt is csak a versenyző tudhatja, mi is történt pontosan” – mondta Leclerc balesete kapcsán Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke. „Ebben az esetben kétlem, hogy Charles szándékosan ment volna neki a korlátnak, hiszen nem tudhatta, mekkora kárt okoz az autójában.”