DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. január 20. hétfő
F1

Magnussen már nem akart az F1-ben maradni

A BMW gyári pilótájaként sportautózásra váltó dán elmondta: érezte, hogy fókuszt akar váltani, a célja pedig, hogy nagy versenyeket nyerjen a kategóriában.

Kevin Magnussen három felvonásból álló Formula-1-es karrierje alighanem végleg véget ért azzal, hogy 2025-re már nem maradt ülése a Haasnál. A dán idén immár a BMW gyári versenyzője lesz a sportautózás világában: az előttünk álló hétvégén debütál a bajorok színeiben a Daytonai 24 óráson, de a WEC-felállásukban is helyet kapott, így ott lesz az Endurance-vb futamain, azaz a Le Mans-i 24 óráson is.

A daytonai visszatérése előtt Magnussen a SportsCar365.com szaklapnak nyilatkozva elismerte: egy ideje már tervezte a váltást, nem akart mindenáron az F1-ben maradni.

f1-magnussen-haas



„Már évek óta készültem kicsit erre. Tudtam, hogy nem lelkesedem túlságosan azért, hogy a Formula-1-ben folytassam. Nem igazán kerestem aktívan egy újabb szerződést az F1-ben” – fogalmazott a száguldó cirkuszban egyetlen dobogós helyezésig és egy pole-pozícióig jutó pilóta.

„Szóval már más dolgokra helyeztem a fókuszt. És tudtam, hogy a sportautózásban szeretnék szerepelni, és azon belül is főként az LMDh-ban. Úgy vélem, nagyon izgalmas, mennyire versenyképes most a kategória ezekkel a gyártókkal, akik csatlakoztak. Mindenki azt mondogatja, hogy ez a sportautózás aranykora, és nagyon szerettem volna ennek a része lenni.”

Magnussen hozzátette: már évek óta zajlottak köztük beszélgetések a BMW-vel. „Egy nagy gyártóval akartam természetesen versenyezni, szóval ezt kipipálhatom” – jegyezte meg a versenyző, aki a gyártó versenyképességéről is beszélt:

imsa-bmw

„Közelről követtem őket, és igen, a BMW-nek nem úgy alakult az első éve, amiben reménykedtek. De nagy fejlődéseket értek el, és az is világos volt, hol kell javulniuk. Szóval egyértelmű út vezetett a jó teljesítményhez.”

Az egyéni célkitűzések kapcsán Magnussen elmondta: „Azért jöttem ide, hogy nyerjek néhány nagy versenyt. A legnagyobbak idén természetesen a Daytona és a Le Mans, szóval ez egy jó program számomra” – vélekedett az ex-F1-es, aki hozzátette: reméli, építkezhetnek a BMW tavaly év végén mutatott fejlődésére.

Magnussen és a BMW bizakodó lehet amúgy a hétvégi Daytonai 24 órás előtt, hiszen a tesztedzéseken épp a dán csapattársa, Dries Vanthoor autózta a legjobb időt a #24-es autóval. Magát a futamot szombaton és vasárnap rendezik.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: