DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. január 17. péntek

Mazepin: Visszatérek az F1-be, de kérdés, hogy milyen szerepben

A 2021-ben a Haas csapatánál egy szezont teljesítő Nyikita Matepin egy orosz portálnak nyilatkozva elmondta, hogy bár még mindig vannak tervei az F1-et illetően, jelenleg nem is nézi a nagydíjakat: „Ez azért van, mert van bennem egyfajta trauma a Formula–1-es karrierem korai befejezése miatt. A futamok nézése közben olyan érzéseim támadnak, mintha a barátnődet néznéd, amint az új pasijával beszélget.”

„A világ legjobb 20 versenyzője között voltam, ötéves szerződésem volt a Haas csapattal, és úgy terveztem, hogy legalább öt évet töltök a Formula–1-ben, ahol sikereket érek el. Sajnos nem kerül F1-es trófea a polcomra, erről álmodtam, de elvesztettem, ellenben sok más dolgot találtam, és nem az én dolgom megítélni, hogy mi a fontosabb” – mondta Mazepin, aki így vagy úgy mindenképp fel akar tűnni újra a száguldó cirkuszban:

„Most határozottan az üzleti életben vagyok,de 99 százalékig biztos vagyok benne, hogy újra a Formula–1-ben fognak látni, de ezt árnyalni kell, hiszen azt a sorsra bízom, hogy milyen szerepben térek vissza. Mindazonáltal az üzleti élet jelenleg minden egzisztenciális igényemet kielégíti. Hiszem, hogy két út van az életben, vagy erősíted az erősségeidet, vagy dolgozol a gyengeségeiden. Egyelőre az erősségeim erősítését választom. Örököltem a vállalkozói géneket, erre jön a képzettség és a sportban szerzett alapok” – nyilatkozta a legutóbbi a dubaji 24 óráson induló versenyző.

mazepin-helmet

Rosberg: Hamilton minden idők legjobbja, de Leclerc most erősebbnek tűnik

A 2016-ban csapattársként Lewis Hamilton ellenében világbajnoki címet szerző Nico Rosberg szerint egykori partnerének és riválisának javítania kell a teljesítményén, ha eredményesen akarja felvenni a kesztyűt házon belül Charles Leclerc ellenében. A német klasszis szerint a közelmúltban látottak alapján kettejük közül Leclerc az esélyes, de a karrierjük egészét tekintve Hamilton a jobb – ahogy mindenki másnál is.

„Charles hasonló szinten lesz, mint George Russell, ami gyakorlatilag a következő generáció legjobbjainak szintje, kivéve Verstappent, aki újfent egy kicsit előttük járt. Lewis pedig mostanában csak szenvedett, és nem igazán tudjuk, miért. Szóval a dolgok mai állása szerint Charles ugyanúgy meg fogja verni őt, ahogy George Russell is megverte, ám de Lewis minden idők legnagyobbja” – mondta Rosberg, aki éppen ezért nem írná le a britek hétszeres világbajnokát:

„Továbbra is bízunk benne, hogy vissza tud térni a szokásos csúcsformájához, és akkor év végére valamivel Charles előtt kellene majd lennie.”

hamilton-lasvegas-f1

De Vriest nevezte legnagyobb hibájának Marko

Nyck de Vriest a 2023-as Formula-1-es szezonra igazolta le a Red Bull az akkor még AlphaTauri névre hallgató második csapatába, miután a holland előtte ősszel remekül helytállt Alexander Albon helyetteseként a Williamsben az Olasz Nagydíjon. De Vries teljesítménye azonban elmaradt a várakozásoktól, így az energiaitalosok még a nyári szünetet sem várták meg azzal, hogy lecseréljék Daniel Ricciardóra.

Helmut Marko, a Red Bull F1-es sportszakmai tanácsadója az Autosprintnek el is ismerte, hogy benézte De Vries szerződtetését: „A legnagyobb hibám? Nincs kétség felőle: Nyck de Vries. Nagyon jól teljesített a williamses debütálásakor Monzában. De amint odakerült az AlphaTaurihoz, nem fejlődött. Hihetetlen eredménysora van volt, F2-es bajnok és Formula-E-világbajnok volt, de nálunk azt mutatta a stopper, hogy Nyck rossz választás volt. És amikor próbált gyorsabb lenni, hibákat követett el.”

f1-devries

Hülkenberg volt mérnökével erősít az Aston Martin

Leigazolta az eddig Haasnál dolgozó versenymérnököt, Gary Gannont az Aston Martin a 2025-ös F1-es szezon előtt – adta hírül az Autosport és a RacingNews365. A szerződtetés tényét a csapat meg is erősítette a lapoknak, a szakember a héten már munkába is állt, de azt még nem árult el, hogy Fernando Alonso vagy Lance Stroll mellett fog dolgozni. Alonso mérnöke Chris Cronin, Strollé pedig Ben Michell volt 2024-ben, előbbi a spanyol előtt dolgozott Sebastian Vettel és Sergio Perez mellett is.

Gannon tíz évet húzott le a Haasnál, az elmúlt két szezonban Nico Hülkenberg versenymérnökeként tevékenykedett, de ugyanezt a posztot betöltötte előtte Mick Schumacher, valamint Romain Grosjean oldalán is. Gannon ezt megelőzően dolgozott a Marussiánál is az F1-ben, s ami szintén érdekes lehet, hogy tíz éven át volt a Honda fejlesztőmérnöke a CART-ban és az Amerikai Le Mans Szériában – azé a Hondáé, amely 2026-tól az Aston gyári partnere lesz a Formula-1-ben.

f1-gannon-haas-hulkenberg

Újra F1 a Nürburgringen? „Nem kivitelezhető...”

A Belga Nagydíj szerződéshosszabbítása kapcsán biztossá vált, hogy érkezik az európai futamok rotációs rendszere az F1-be, mely egyesek szerint némi reményt jelenthetett olyan helyszínek számára, mint a Nürburgring.

Nos, az Eifel-hegyek közt elterülő pálya részéről Alexander Gerhard kommunikációs vezető elmondta, hogy egy F1-es versenyt teljes mértékben önfenntartó módon, a pályát üzemeltető Nürburgring 1927 GmbH & Co. KG-nek kellene finanszírozni, amire jelenleg nincs lehetőségük.

„Ezen okok miatt magáncégként nem kivitelezhető számunkra a visszatérés. Több mint egy éve tárgyaltunk utoljára a sorozat szervezőivel – azóta nem történt további diszkusszió” – mondta Alexander Gerhard.

Szinte minden készen áll, izgatottan várja Hamilton érkezését a Ferrari

Ugyan hivatalosan már január 1-jétől a Ferrari Formula-1-es versenyzője Lewis Hamilton, igazából csak jövő héten áll majd munkába Maranellóban a hétszeres világbajnok, aki hétfőn mérnöki értekezleten és szimulátorozáson fog részt venni, majd kedd-szerda környékén egy korábbi F1-es autót is pályára visz Fioranóban.

A pontos terveket ugyan nem, de a jövő heti kezdést megerősítette a Ferrari vezérigazgatója, Benedetto Vigna egy milánói rendezvényen: „Nagy az izgalom, vágyunk a kezdésre. Lewis itt lesz velünk a Ferrarinál jövő héten. Az utolsó dolgokat készítjük elő” – idézi Vigna szavait a GrandPrix247.com portál. „Nagyok a várakozások. Majdnem mindenre készen állunk. Biztosítani fogjuk, hogy minden más a helyén legyen.”

f1-hamilton-ferrari

fotó: DPPI

Villeneuve megjósolta a következő távozó versenyzőt

Az F1 egyik fő megmondóembere, Jacques Villeneuve tavaly is több versenyző karrierjének végét megjósolta (a leghangosabban és a legnagyobb vihart keltve Daniel Ricciardóét), s az amerikai Action Networknek nyilatkozva most amellett is hitet tett, hogy a Red Bulltól távozó Sergio Pereznek már nem lesz visszaútja az F1-be, és érdemes lenne máshol keresnie a boldogulást:

„Sergio Pereznek el kell fogadnia a pénzt, és élvezni az életet. Elmenni endurance-versenyezni. Az F1-nek vége van, soha nem fog visszatérni. Valójában egyszer már vége volt, aztán a Red Bull leigazolta” utalt vissza a kanadai 2020 végére. „Amikor a Red Bull elvitte őt, az adott neki egy kis szikrát, ez adta neki azt az éhséget, ami miatt egy ideig sokkal jobban ment, mint korábban. Most ez kialudt.”

Villeneuve a következő távozót is megjelölte – ismételten a Red Bull-családból: „Tsunoda fogja elsőként elhagyni a rajtrácsot. Csak a Honda miatt van ott, ami egy bizonyos ponton meg fog szűnni. És amúgy is elég egyértelmű, hogy ez az utolsó szezonja a Red Bull-családdal, azt pedig nem látom, hogy bármelyik csapat is akarná őt, hacsak nem lesz nagy nyomás a Honda részéről.”

tsunoda-2024-2

FIA: Portugália nem fér be a versenynaptárba

A nemzetközi szövetség vezetője, Mohammed ben Sulayem a kérdést firtató Lusa hírügynökségnek arról beszélt, hogy visszatérhet-e az F1 a közeljövőben Portugáliába, ahol a Covid-krízis idején két nagydíjat is rendeztek. „Portugália kiváló helyszín, és már most is rendeznek ott más bajnokságokat, például terepraliversenyeket. A Formula–1-ben azonban csak korlátozott számú hely áll rendelkezésre.”

Az elnök nem is hagyta indoklás nélkül a dolgot: „A Világtanácsnál a szabályozásra és a kereskedelmi oldalra összpontosítunk. Igyekszem egyensúlyt teremteni a sportszakma és a kereskedelmi érdekek között. Bár a Formula–1-nek soha nem szabad elhagynia Európát, ahonnan származik, és ami az innováció központja maradt, a sportnak új régiókat is fel kell fedeznie.”

algarve

Büntetőpontok: Verstappen nem változtat a stílusán

Mivel Max Verstappen a szezonzárón begyűjtött büntetőpontokkal együtt már nyolcnál jár az eltiltást jelentő tizenkettőből, Helmut Marko úgy nyilatkozott nemrég, hogy a hollandnak kicsit óvatosabbnak kell lennie, hogy ne kelljen kihagynia egy versenyt. Ő viszont nem készül változtatásra annak ellenére sem, hogy a tavalyi szezon utolsó öt versenyhétvégéjéből négyszer is büntették – sőt ősz derekáig a nyolcból csak két ponttól szabadulhat neg,

„Nem fogok emiatt változtatni a vezetési stílusomon” – idézi Verstappent a Blick. „Tudom, hogy mikor mentem túl messzire. Mint például a szezonzárón Abu Dhabiban, amikor a rajtnál megtámadtam Piastrit. Nem okozott gondot, hogy bocsánatot kérjek tőle a verseny után” – tette hozzá a holland, aki azt is elmondta, hogy az olyan esetek feldolgozására, mint például a katari büntetése, egy éjszaka elég, mert nincs értelme átvinni a haragot másnapra.

„Órákig tudnánk vitatkozni néhány büntetésről és a pontokról” – folytatta Verstappen. „Alonsóhoz hasonlóan nekem is nyolc büntetőpontom van, de nem]fogok változtatni a vezetési stílusomon.”

l-piamax-2_1

Visszatérne Maranellóba a Ferrari korábbi mérnöke

Rob Smedley 2004-ben csatlakozott a Ferrarihoz, ahol hosszú évekig Felipe Massa oldalán dolgozott, majd 2013 végén a brazil versenyzővel együtt a Williamshez távozott.

Smedley ezt követően 2018 végéig állt a Williams alkalmazásában, majd hátat fordított a száguldó cirkusznak. Az egykori mérnök a Red Flags podcast műsorában elárulta, hogy visszatérne az F1-be, és leginkább a Ferrarinál való munkavégzés érdekli.

„Továbbra is kapok ajánlatokat az F1-ből, de mindig felteszem magamnak a kérdést, hogy dolgoznék-e az adott csapatnak. Nincs sok olyan ember, akinek szívesen dolgoznék, de Fred Vasseur az egyik közülük. Ő egy nagyon egyenes ember” – mondta Smedley.

„Talán meglepően hangzik, de nem minden csapatfőnöknek van meg a képessége ahhoz, hogy sikeres csapatot építsen, Fred azonban tudja, hogy mi kell hozzá.”

Hiába írt alá a McLarenhez, még nem engedi el szakemberét a Red Bull

Nem engedi el Will Courtenayt idő előtt a Red Bull. Az energiaitalosok stratégiai főnöke már tavaly eligazolt a McLarenhez, de hiába jelentették be már szeptemberben, hogy a wokingiak új sportigazgatója lesz, a szerződése egészen 2026 közepéig szól a Red Bull-lal.

Az ilyen helyzetekben elfogadott, hogy a csapatok megegyeznek egymással, és a munkavállaló előbb kezdhet az új állomáshelyén, hiszen mindenkinek ez az érdeke, és a Red Bull az Audinak például meg is tette mindezt, mert Jonathan Wheatley nyár helyett már április 1-jén kezdhet új csapatánál.

A McLarennek azonban nem kedveznek Christian Hornerék, akik úgy döntöttek, hogy Courtenay töltse csak ki a maga szerződését – vagyis 2025-ben úgy fog a Red Bull sikeréért dolgozni a bokszfalon, hogy közben már rég aláírt a McLarenhez.

f1-redbull_4

fotó: Red Bull Content Pool

Kiszáll a Racing Bullsból az Orlen

A lengyel Orlen olajipari vállalat 2025-ben már nem szponzorálja a Racing Bulls csapatot.

Az Orlen 2023 óta állt partnerségben a Red Bull testvércsapatával, a logó pedig jól láthatóan megjelent az autón – leginkább a hátsó szárnyon.

A vállalat már évek óta kapcsolatban áll az F1-gyel, hiszen az ex-pilóta Robert Kubica egyik főszponzora volt. Az Orlen támogatta a sportba való visszatérését a Williamsnél 2019-ben, majd követte őt az Alfa Romeóhoz, amikor a következő évben tartalékversenyzőként csatlakozott.

Az Alfánál két évig főszponzorként tevékenykedett, mielőtt az AlphaTaurihoz (ma Racing Bulls) váltott volna. Most azonban úgy döntött, hogy megszünteti a csapattal való koalícióját.

Az Orlen részletezte, hogy a szponzori költségvetését továbbra is felhasználja, de ehelyett a fiatal versenyzők következő generációjának képzésébe való befektetésre fordítja.

f1-orlen

fotó: Red Bull Content Pool

Leclerc exmérnöke a Cadillacnél folytatja – de nem az F1-ben

Xavier Marcos 2019 óta volt Charles Leclerc versenymérnöke a Ferrarinál a Formula-1-ben, a posztjáról a tavalyi imolai futam előtt cserélték le, a helyét Bryan Bozzi vette át. „Xavi” és Leclerc a bő öt szezon alatt összesen öt győzelmet aratott az F1-ben.

Most azonban új komoly szerepkört tölt be a monacói volt mérnöke: a Cadillac sportautós, azaz LMDh-projektjének lett a technikai igazgatója. Ebben a minőségében értelemszerűen az F1-be 2026-ban beszálló tizenegyedik csapatért nem fog felelni, „csak” a WEC-ben és az IMSA-ban szereplő programért.

f1-leclerc-xavi

fotó: DPPI

Perez a Formula-E-ben köthet ki?

A nyár eleji szerződéshosszabbítása ellenére távozott a 2024-es F1-es szezon vége után a Red Bulltól Sergio Perez, aki néhány napja először szólalt meg a bejelentés óta: a mexikói ekkor arról beszélt, hogy a következő hat hónapban dönthet arról, mit tervez a jövőben. Perez édesapja ugyanakkor sokkal hangzatosabb nyilatkozatot tett (ahogy azt tőle megszokhattuk): szerinte fia visszatérhet az F1-be, és „történelmi” lépésre készülnek.

Idősebb Perez azonban nem csak az F1-ről ejtett szót: az apa jelen volt hétvégén a Formula-E mexikóvárosi állomásán, ahol az elektromos világbajnokságról is pozitívan nyilatkozott. „Sosem képzeltem volna el a Formula-E-t, de óvatos lennék, mert lehet, hogy Checo Perez itt fog versenyezni” – fogalmazott Perez apja az Estadio Deportesnek. „Természetesen gond nélkül látom ezt magam előtt. Ez a kategória már 11 éve létezik, még nagyon fiatal, ma a második számú a világon, de a következő öt éven belül az első számúvá válik. Ezért vagyok itt, és várom, mi következik.”

Alberto Longo, a Formula-E társalapítója a lehetőségre reflektálva elmondta: tárt karokkal várnák Perezt, ugyanakkor nem a promóter, hanem a csapatok dolga kiválasztani, kiket ültetnek az autóikba.

f1-perez-redbull

„Csak nyolc nagydíjat akar az F1 Európában”

Múlt héten jelentette be a Formula-1 a Belga Nagydíj szerződéshosszabbítását, a megállapodás pedig az első kézzel fogható eleme a sportág vezetése egy ideje emlegetett rotációs rendszernek, amelybe egyes európai helyszínek kerülnek bele, hiszen 2026-ban, 2027-ben, 2029-ben és 2031-ben rendeznek csak futamot Spa-Francorchamps-ban, azaz 2028 és 2030 kimarad. A rotációs megoldásra azért lehet szüksége az F1-nek, mert más piacokról óriási az érdeklődés a versenyrendezés iránt: Ruanda, Dél-Afrika, Thaiföld, Dél-Korea, Argentína, Németország és Franciaország is felmerült az utóbbi néhány hónapban.

f1-belga-2024

Melchior Wathelet, a Belga GP főnöke szerint épp ezért siker az új szerződés, a Sporzának adott nyilatkozatában azonban további részleteket is elárult az F1 terveiről: „Rendkívül elégedett vagyok. Nehéz tárgyalások voltak. A Formula-1 csak nyolc nagydíjat akar Európában. Éppen ezért nehéz volt állandó szerződést kötni hosszabb időtávra.”

„A kompromisszum ezért az volt, hogy 2028-tól váltakozni fogunk, valószínűleg a barcelonai pályával” – mondta Wathelet, aki ugyanakkor nem zárta ki, hogy végül az egyelőre kimaradó években is ellátogasson Spába az F1: „De nem biztos, hogy nem lesz nagydíj Belgiumban 2028-ban és 2030-ban. A megállapodás szellemisége arról szól, hogy legalább négy futamunk lesz. A többi talán egy másik országban lesz, talán Belgiumban.”

A versenypályák jelenlegi szerződéseiről ebben a cikkünkben írtunk részletesen, a naptár várható jövőbeli átalakulásáról pedig a Pitwall hétfői adásában is beszélgettünk:

Marad a BMW GT3-as csapatánál Valentino Rossi

A motoros legenda Valentino Rossi 2025-ben is a BMW WRT színeiben versenyez majd a hosszútávú-világbajnokságon.

Az olasz versenyző második szezonját a WEC LMGT3 osztályában a csapattársaival együtt a #46-os BMW M4 GT3 EVO-val a Le Mans-i 24 órás versennyel együtt a vb nyolc futamára erősítette meg.

Rossi az újonnan szerződtetett BMW-s Kelvin van der Lindével és Ahmad Al Harthyval osztozik majd az autón, akikkel együtt versenyzett az első szezonja során.

rossi-wec-bmw

fotó: DPPI

F1-es tartalékok: Három csapat hat pilótát jelentett be eddig

A pilótapiacon történt, ritkán látott intenzitású mozgások egyúttal a tartalékpilóták névsorát is alaposan felforgatták az idei szezont követően, ami azt eredményezte, hogy csak egyetlen csapat, az Aston Martin tartotta meg tartalékjait Felipe Drugovich és Stoffel Vandoorne személyében. Rajtuk kívül csak két másik csapat, a Mercedes és az Alpine jelentette be a harmadik (negyedik, ötödik…) számú versenyző kilétét, előbbi egykori versenyzőjét, Valtteri Bottast fogadta ebbe a szerepbe.

drugovich-2024

Az Alpine esetében azt már korábban tudni lehetett, hogy Paul Aron lesz a(z egyik) tartalékos 2025-ben, hozzá csatlakozik az egyaránt múlt héten bejelentett, McLarentől érkező Ryo Hirakawa, valamint az a Franco Colapinto, aki a felvetések szerint hamarosan akár Jack Doohant is kitúrhatja a versenyzői ülésből.

Azok közül, akik még nem jelentették be a tartalékjaikat, a McLaren Hirakawa távozása után hosszabbíthat O’Warddal, de Nyck de Vries érkezése sem zárható ki, a Ferrarinál Bearman és Svarcman távozása után egyelőre Antonio Giovinazzi az egyetlen tartalék (de ez hamarosan változhat), a Red Bull két csapata még nem nevezte meg Liam Lawson utódját, a Haas Bearman előléptetése után egyelőre Pietro Fittipaldit tudja felmutatni ebben a szerepben, a Williams és a Sauber pedig egyelőre nem rendelkezik tartalékkal, miután Colapinto, illetve Pourchaire és Maloney elhagyta őket.

arthur-leclerc

A Ferrarinál Arthur Leclerc is szóba jöhet tartalékversenyzőként

Sérülés miatt feladták a Dakart Kovács Miklósék

Feladta a Dakart a Qualisport kamionos egysége, méghozzá előkelő helyről, a rajtnál 44 tagú kamionos mezőny 15. pozíciójából. A Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László összeállítású hármas Scaniája tegnap egy dűnefalnak ütközött, s bár a kamiont összerakták, Kovács Miklós fájdalmai miatt orvosi segítségért folyamodott. Mint kiderült, a versenyző csigolyasérülést szenvedett, így a csapat orvosi utasításra feladta a Dakart.

Már a héten F1-es autóba ül a Haas új párosa – egy Toyota-versenyzővel együtt

A nagyobb csapatoknál megszokott, hogy a szabályok adta lehetőségeket kihasználva legalább kétéves Formula-1-es autókkal gyakorolhatnak a neveltjeik vagy épp az új igazolásaik: erre láthattunk tavaly számos alkalommal példát a Mercedesnél Andrea Kimi Antonellivel, s így fogja megtenni első ferraris métereit Lewis Hamilton is a hónap későbbi részében. Most viszont a Haas jelentette be, hogy története során először korábbi autós tesztet (az angol kifejezés rövidítéséből adódóan TPC-tesztet) szervez a csapat: a 2023-as versenygépet, a VF-23-ast fogják pályára vinni Jerezben január 15-én és 16-án.

Méghozzá összesen három versenyző: az aligha meglepő, hogy mindkét új szerzeményük, az Alpine-tól érkező Esteban Ocon és az újonc Oliver Bearman is volán mögé ül, de így tesz a Toyota-kapcsolat okán a japán gyártó színeit erősítő Ritomo Miyata is, aki 2023-ban a Super Formula bajnoka lett, jelenleg pedig a Formula-2-ben szerepel.

„Wolff nagyon éhes a sikerre, ismét odaérhet a Mercedes” – Bottas

A Mercedesnél 2017 és 2021 között öt szezont teljes értékű versenyzőként eltöltő Valtteri Bottas három évnyi sauberes kitérő után idén visszatér az Ezüstnyilakhoz, ahol a harmadik számú pilóta szerepét látja majd el.

Habár Bottast meglepte a Mercedes elmúlt években tapasztalt formahanyatlása, véleménye szerint Toto Wolff irányításával ismét bajnokesélyes lehet a Brackley központú gárda.

„Mindenki máshoz hasonlóan én sem vártam azt, hogy ennyire szenvedni fognak. Ez egy ilyen sport, különböző ciklusok váltogatják egymást” – mondta Bottas a Motorsport Weeknek.

„Most úgy érzem, hogy vannak jelei a visszatérésnek. Néha egészen nagyszerű teljesítményre képesek – ez leginkább pályafüggő. Tudom, hogy Toto mennyire éhes, ismét győzni akar. Azt gondolom, ismét oda fognak érni” – tette hozzá Bottas.

Horner: Az apaság természetes lesz Max számára

Max Verstappen és Kelly Piquet, akivel négy éve alkotnak egy párt, a szezonzáró előtt jelentették be, hogy gyermeket várnak. Ennek kapcsán kérdezték a Red Bull csapatfőnökét, Christian Hornert, milyen apa lesz a 27 éves holland.

„Mint tudjuk, vannak öccsei és húgai, illetve egy mostohalánya is. Ha gyerekeket látunk körülötte, akkor nagyon természetesen viselkedik, az én gyerekeimmel is. Szerintem azok közé tartozik, akinek az apaság nagyon természetes lesz” – beszélt arról a Racingnews365-nek Horner, hogy az apaság nem okoz majd nehézségeket Verstappen számára.

Arra a felvetésre, hogy a kis Verstappen születése arra kényszeríti a hollandot, hogy kevesebbet foglalkozzon a szimulátorozással, nevetve felelt: „Talán még többet is akar, hogy ne legyenek álmatlan éjszakái! Sosem tudni.”

Fotó: Red Bull Content Pool