Megfutotta a pole-pozíciót érő időt, majd az Uszoda kanyarkombinációban összetörte a Ferrarit Charles Leclerc – ezzel garantálva is az elsőséget, hiszen megakadályozta, hogy a két fő ellenfél, Max Versappen és Valtteri Bottas javíthasson a Q3 legvégén. Egyes szériákban, elsősorban az IndyCarban ebben az esetben Leclerc-től elvennék a pole-pozíciót: az amerikai bajnokság szabályai szerint a piros zászlót okozó versenyző legjobb két köridejét törlik.
„Van különbség aközött, amikor egy srác hibázik és falnak megy, mint amikor szándékosan csinál valamit. Ha Charles egy törött szárny miatt leparkolt volna, akkor más lenne a sztori” – válaszolt Max Verstappen arra a felvetésre, igazságosabb lenne-e az IndyCar szabálya az F1-ben. „De természetesen most annyi történt, hogy megcsípte a falat, aztán úgy járt, ahogy én már kétszer is jártam!”
„Balszerencsés eset. Természetesen csalódott vagyok, hogy így nem szállhattam harcba a pole-ért, de ilyen az élet. Néha valamit nem tehetünk meg. Nem hinném, hogy a köridőt ebben az esetben törölni kellene, a jövőben sincs szükség ilyen szabályváltozásra. Nem tartanám korrektnek, mert mindannyian keményen próbálkozunk, nem könnyű itt a határon. Egyszerű hibát elkövetni” – fejtette ki véleményét Verstappen a monacói sajtótájékoztatón, ahol a Formula.hu is jelen volt.
Ugyanígy gondolkodik a harmadik helyezett Valtteri Bottas is, aki megmentette a Mercedes becsületét a gyenge edzések után az időmérőn: „A szabályozás rendben van, ennyi. Néha a dolgok nem játszanak a kezünkre, néha szerencsések vagyunk. Így szokott történni” – mondta ugyanerre a felvetésre kurtán Bottas.
A múltban két precedenst is találni, amikor Monacóban a versenyzők szándékos incidenssel szavatolták rajtelsőségüket. 2006-ban Michael Schumachert ki is zárták leparkolásáért, 2014-ben Nico Rosberg, aki gyaníthatóan szándékosan rontott el egy kanyart, hogy a menekülőúton kössön ki és sárga zászlót eredményezzen, megtarthatta pole-pozícióját.